نفت و پتروشیمی

افزایش انتقال گاز شیرین در خط پنجم سراسری

به گزارش صنعت کار، مهدی جمشیدی دانا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته 440 کیلومتر از خط پنجم سراسری انتقال گاز با همکاری دیسپچنیگ شرکت ملی گاز ایران و شرکت های مهندسی و توسعه گاز و انتقال گاز ایران، از گاز ترش به گاز شیرین تغییر کاربری پیدا کرد که این امر علاوه بر افزایش ضریب ایمنی بهره برداری از خط مذکور به موزات خط ششم سراسری، موجب افزایش انتقال گاز از عسلویه و به تبع آن، انتقال پایدار گاز به سمت استان های غربی کشور و همچنین صادرات گاز به کشور عراق از سمت نفت شهر شد.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص برداشت از منابع گاز ( تولید و ذخیره سازی) طی سال گذشته، عنوان کرد: برداشت از منابع موجود در سال گذشته، 246.7 میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته که 229 میلیارد متر مکعب بوده، 18 میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.
این مقام مسئول افزود: سال گذشته گاز تحویلی به نیروگاه ها، 67.6 میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به سال قبل از آن، 7 میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.
وی در ادامه، تحویل گاز به صنایع عمده در سال گذشته را 37 میلیارد متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال 95، سه میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.
جمشیدی دانا همچنین تزریق گاز به میادین نفتی در سال 96، را 8.1 میلیارد متر مکعب اعلام کرد که نسبت به سال 95، 7 درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته حجم انتقال گاز در سال 96، نیز 228.5 میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به 214.7 میلیارد متر مکعب سال 95، 6.4 درصد رشد داشته است.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به صادرات گاز افزود: در این بخش، یعنی صادرات گاز نیز در سال 96، 13.2 میلیارد متر مکعب صادرات داشتیم که نسبت به سال 95 که 9.1 میلیارد متر مکعب بوده، 46 در صد رشد داشته است.
وی در ادامه به مصارف گاز خانگی و تجاری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مصارف گاز خانگی و تجاری در سال 96، 97.3 میلیارد متر مکعب بوده و این در حالی است که این میزان در سال 95، 98.4 میلیارد متر مکعب بوده است.
به گفته جمشیدی دانا، رمز موفقیت شرکت ملی گاز ایران ایجاد همفکری، همدلی، همکاری و انسجام عملیاتی در کلیه سطوح بوده است.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پایان اظهار داشت: خوراک پتروشیمی ها در سال 96، 17 میلیارد متر مکعب و در سال قبل از آن، 16.7 میلیارد متر مکعب بوده که بر این اساس، 300 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.
منبع: شرکت ملی گاز ایران
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا