اخبارگوناگوننفت و پتروشیمی

مذاکره روسیه و اوپک درباره خروج از توافق نفتی

رویترز در گزارشی اعلام کرد: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: قیمت کنونی موقتی بوده و وی درباره این وضعیت در نشست کمیته مونیتورینگ وزیران در عمان که قرار است ۲۱ ژانویه (اول بهمن) برگزار شود، صحبت خواهد کرد.

به گزارش صنعت کار به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به این‌که آیا وزیران درباره خروج احتمالی از این توافق گفت‌وگو خواهند کرد، گفت: تصور نمی‌کنم کسی ما را از صحبت درباره این مسائل باز دارد و ما قادر خواهیم بود از نظر مکانیسم‌هایی که می‌توانند مورد ملاحظه قرار گیرند، در مورد آنها صحبت کنیم.

مدیرعامل لوک اویل که یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت روسیه است، روز جمعه اظهار کرده بود اگر قیمت نفت به مدت بیش از شش ماه در ۷۰ دلار در هر بشکه بماند، روسیه باید خروج از توافق نفتی را آغاز کند اما نواک اظهار کرد مازاد عرضه هنوز به طور کامل از بازار نفت حذف نشده است.

وی به خبرنگاران گفت: ما شاهد این هستیم که بازار در حال متعادل شدن است. می‌بینیم که مازاد عرضه بازار روبه کاهش بوده، اما هنوز بازار به طور کامل متعادل نشده و البته ما بایستی به کنترل وضعیت ادامه دهیم.

روسیه و عربستان سعودی یک تلاش هماهنگ برای محدود کردن تولید به منظور پشتیبانی از قیمت‌ها را هدایت می‌کنند. تحت توافق کاهش تولید میان اعضای اوپک و شماری از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه، قرار است تولید مجموعا حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۸ محدود شود.

بهای معاملات آتی نفت برنت بیش از ۵۰ درصد از اواسط سال ۲۰۱۷ رشد کرده و هفته گذشته برای نخستین بار از دسامبر سال ۲۰۱۴ به بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا