نفت و پتروشیمی

عرضه زیاد و تقاضای کم نفت را ارزان کرد

به گزارش صنعت کاروبه نقل از خبرگزاری رویترز، بانک جی پی مورگان آمریکا پیش بینی کرده سطح قیمت مورد انتظار نفت در سال 2018 کاهش می یابد.
قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 86 سنت یا 1.1 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن، به 76 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید.
نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات آتی دیروز بازار نایمکس آمریکا با 21 سنت کاهش نسبت به روز پیش از آن، 65 دلار و 74 سنت در هر بشکه معامله شد.
قیمت های نفت که به بالاترین سطح در سه سال گذشته رسیده بودند، در سه هفته گذشته به دلیل احتمال افزایش عرضه، کاهش یافته است.
اوایل خردادماه امسال پس از انتشار خبر موافقت عربستان و روسیه برای افزایش تولید نفت در نیمه دوم سال 2018 برای جبران کاهش احتمالی صادرات نفت ایران به دلیل تحریم های آمریکا و نیز کاهش تولید نفت ونزوئلا، روند افزایش قیمت های نفت متوقف شد.
بانک جی پی مورگان آمریکا، قیمت مورد انتظار نفت وست تگزاس این کشور در سال 2018 را سه دلار کاهش داد و آن را 62 دلار و 20 سنت در هر بشکه برآورد کرد.
این بانک اعلام کرد، خطر تنش های ژئوپلیتیکی و خطرات ناشی از ایجاد اختلال در عرضه نفت ممکن است قیمت های نفت را در نیمه دوم سال 2018 افزایش دهد، اما در اواخر سال یاد شده سطح قیمت ها بار دیگر کاهش خواهد یافت و در سال 2019 نیز همچنان امکان افزایش پیدا نخواهد کرد. دیروز پس از انتشار خبر این پیش بینی، نرخ های آتی نفت کاهش یافت اما به مرور از شتاب کاهش قیمت کاسته شد.
براساس آمار گمرک چین، واردات نفت خام این کشور که در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) رکورد زده بود در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) به دلیل فصل تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها کاهش پیدا کرده است.
واردات نفت خام چین که در ماه آوریل 9.6 میلیون بشکه در روز بود، ماه مه به 39.05 میلیون تن یا 9.2 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.
شرکت بین المللی بیکر هیوز آمریکا اعلام کرد، هفته گذشته تعداد دکل های فعال حفاری این کشور با یک واحد افزایش به 862 دکل رسیده که بیشترین سطح از مارس 2015 است.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا