نفت و پتروشیمی

ضرورت صیانت از توسعه تولید نفت در میادین مشترک


به گزارش صنعت کار،جلال میرزایی ، با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری در میادین نفتی و گازی کشور، گفت: با توجه به تحولاتی که در صحنه بین المللی با خروج آمریکا از برجام رخ داده جذب سرمایه گذار خارجی در شرایط کنونی سخت شده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت نفت باید همت کند و با استفاده از ظرفیت های داخلی و با استفاده از سرمایه برخی شرکت های خارجی همانند چین، روسیه و برخی شرکت های کوچک اروپایی برنامه ای تدوین کند که میزان تولید افزایش یابد که این موضوع به افزایش اشتغال و درآمدهای دولت کمک شایان توجهی می کند.
افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز باید در اولویت قرار گیرد
وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از خام فروشی، نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی و سوق دادن منابع مالی داخلی به سمت صنعت نفت است، ادامه داد: البته در شرایط کنونی کار آسانی نیست، اما وزارت نفت با راهبرد برنامه دقیق می تواند این امر مهم را پیگیری کند، لذا حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت به ویژه در میادین مشترک و همچنین افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز باید در اولویت قرار گیرد.
نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ‌استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های بخش انرژی به منظور حداکثر سازی و ایجاد ارزش افزوده از برنامه‌های راهبردی بوده که در برنامه ششم توسعه نیز بر آن‌ تاکید شده است.
ریسک سرمایه گذاری در ایران باید از بین برود
وی با بیان اینکه ریسک سرمایه گذاری در ایران باید از بین برود، افزود: آمریکا می خواهد ریسک سرمایه گذاری در ایران را بالا نشان دهد تا کشورهای اروپایی تمایلی به حضور در پروژه های نفتی و گازی نداشته باشد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کرد که ریسک سرمایه گذاری در ایران کاهش یابد تا بتوان به تدریج به سمت همکاری بلند مدت با کشورهای اروپایی، آسیای شرقی برویم و شاهد مشارکت شرکت های ایرانی با شرکت های خارجی در زمینه انتقال تکنولوژی و دانش فنی باشیم.
منبع:خانه ملت
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا