صنعت و معدن

افزایش 2 برابری مصرف روغن زیتون

به گزارش صنعت کار، نادر جلالت اظهار کرد : افزایش قیمت روغن زیتون مصرف این کالای ارزشمند را به شدت در جامعه کاهش می دهد.

عضو شورای ملی زیتون با تصریح اینکه روغن زیتون اکسیر سلامتی است، گفت: مصرف این محصول در پیشگیری از انواع بیماری ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه روغن زیتون کالای لوکس و تجملی نیست، افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری ها در سطح کلان مملکت باید به نحوی باشد که مصرف این کالا در جامعه هر روز نسبت به گذشته افزایش داشته باشد.

جلالت تصریح کرد: افزایش سرانه مصرف روغن زیتون در ارتقای اقتصاد سلامت خانواده بسیار تاثیرگذار است. باید به بحث فرهنگ سازی و آموزش در جامعه توجهی ویژه شود.

عضو شورای ملی زیتون از وجود 38 کارخانه روغن کشی در کشور خبرداد و افزود: این واحدها دو تا سه ماه در طول سال بیشتر فعالیت ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سطح زیر کشت زیتون دنیا را 11 میلیون هکتار بیان کرد و اظهارکرد : سالانه از این باغات سه میلیون و 300 هزار تن روغن زیتون و دو میلیون و 600 هزار تن زیتون کنسروی تولید می شود.

جلالت همین طور سطح زیرکشت زیتون در ایران را 103 هزار هکتار اعلام کرد و گفت : سالانه از این باغات ؛ سه تا چهار هزار تن روغن و 70 هزار تن کنسرو زیتون تولید و به بازار مصرف عرضه می شود که بین این دو هیچ گونه تعادل و همخوانی وجود ندارد.

وی یادآور شد : در حال حاضر میزان تولید زیتون کنسروی در کشور بیش از روغن زیتون است از اینرو ضرورت دارد با توجه به نقش آفرینی روغن زیتون در سلامت جامعه برنامه ریزی ها و حمایت بیشتر به سمت تولید این کالای سودمند معطوف شود.
منبع:تسنیم
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا