راه و ساختمان

بویینگ ازلغو قرارداد با ایران ۲۰ میلیارد دلار ضرر می کند

به گزارش صنعت کار، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به اینکه مدیر عامل شرکت بوئینگ از خسارت ۲۰ میلیارد دلاری به دلیل فسخ قرارداد با ایران خبرداده است، گفت: ایران تلاش کرد هواپیما بوئینگ را وارد کشور کند؛ اما با دستور آمریکا عملا این شرکت هواپیمایی نمی تواند با ایران معاملاتی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران بازار خوبی برای شرکت بوئینگ بود چرا که به این شرکت ۸۰ هواپیما سفارش داده بودیم؛ اما تحت فشار سیاسی بوئینگ قرارداد خود را لغو کرد در این بین ایران به لحاظ ریالی هیچ ضرر و زیانی نکرد چرا که ما پولی پرداخت نکرده بودیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: بوئینگ فرصت بازار ایران را از دست داده است؛ اما ما باید به سمت نوسازی ناوگان هوایی کشور برویم و در این مسیر باید با شرکت هایی که مستقل از آمریکا اقدام می کنند، همکاری کنیم.

وی گفت: شرکت بوئینگ و شرکت های بزرگ دنیا که از بازار ایران محروم شدند و این اتفاق به دلیل نادانی ترامپ و شیطنت عربستان رخ داده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: ایران سفار ۱۰۰ ایرباس و ۸۰ بوئینگ را داده بود که شرکت بوئینگ به دلیل مسائل سیاسی ضرر زیادی کرد و بازار پرسود ایران را از دست داد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تحریم های علیه ایران تنها به ضرر ایران نیست بلکه کشورهای دیگر بازار اقتصادی ایران را از دست می دهد و در حال حاضر بوئینگ باید ضرر وارده به دلیل فسخ قرار دادش با ایران را به سختی جبران کند.

گفتنی است روز گذشته مدیرعامل شرکت بویینگ از ضرر ۲۰ میلیارد دلاری این شرکت بعد از لغو قرارداد با ایران خبر داده بود.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا