اخبارتاپصنعت و معدن

کاهش تعیین تعرفه حقوق ورودی کالاها

به گزارش صنعت کار، محمد شریعتمداری شب گذشته در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد مسائل و مشکلات بر سر راه ارتباط با کشورهای افریقایی است، افزود: تاسیس شرکت های صادراتی در ایران برای تجمیع قدرت و حضور پررنگ در بازارهای بین المللی است.

شریعتمداری افزود: سرمایه گذاری در بخش دولتی حوزه معدن بسیار دشوار است و باید منابع ارزان مالی از منابعی مثل صندوق توسعه ملی برای ورود ماشین آلات معدنی ایجاد شود. وضعیت ماشین آلات معدنی در کشور بسیار بد است که نیازمند رسیدگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی ماشین آلات مشترک در راهسازی و معدن استفاده می شود که استفاده از توان و تولید داخل اولویت است و در صورت ضعف توام داخلی در تامین این ماشین آلات، مجوز واردات صادر می شود. البته موضوعی که اخیرا مطرح شده، بخش خصوصی توان اداره شرکت های بزرگ را ندارد و تمایل به واگذاری آن به دولت دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نرخ ارز گفت: فراز و فرود غیرطبیعی نرخ ارز را تایید نمی کنم و ثبات نرخ ارز از جمله موارد بسیار مهمی است که به همین دلیل مسئولان به این موضوع ورود کرده و دخالت می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا