راه و ساختمان

سامانه قیمت گذاری مسکن باید تشکیل شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای این کمیسیون به دلیل نوسانات و افزایش قیمت مسکن، از وزیر راه و شهرسازی خواسته اند که سامانه ای برای قیمت گذاری مسکن تشکیل دهد.
صدیف بدری اظهار داشت: در جلسه ای که با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی داشتیم در مورد افزایش و نوسانات قیمت مسکن بحث هایی انجام شد و نمایندگان خواهان رسیدگی جدی به این موضوع بودند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: ما از وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنیم نظارت بر بازار مسکن را بیشتر کنند، زیرا طبق برنامه ششم توسعه باید سامانه اطلاعات املاک و مسکن راه اندازی شود ولی فعلا این موضوع انجام نشده است.
بدری یادآور شد: در این زمینه اعلام شده که بحث های نرم افزاری و سخت افزاری انجام شده ولی هنوز این سامانه راه اندازی نشده است.
وی تصریح کرد: ما خواهان این موضوع هستیم که محله‌های مختلف تهران واحدهای مسکونی متناسب با کیفیت و سن بنا قیمت‌گذاری کنند همچنین برای اجاره‌بها نیز باید این کار اجرا شود.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریعتر این موضوع را پیگیری کند زیرا وضعیت نرخ مسکن مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
منبع:ایرنا
انهتای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا