نفت و پتروشیمی

برنامه صادرات گاز ایران به بصره نهایی شد

صادرات گاز ایران به عراق آغاز شد

به گزارش صنعت کار،بهزاد بابازاده با بیان اینکه عملیات صادرات گاز از ایران به بصره از سوی دو طرف به پایان رسیده است، گفت: این پروژه در حال هماهنگی‌های نهایی است.

وی در مورد زمان آغاز صادرات گاز نیز توضیح داد: پس از انجام این هماهنگی‌ها صادرات به زودی آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم‌ترین قراردادهای صادراتی ایران مربوط به عراق است که شامل دو بخش بغداد و بصره می‌شود که صادرات گاز به بغداد از تیرماه سال گذشته آغاز شده است و طبق روال ادامه دارد. درمورد بخش دوم که صادرات گاز به بصره می‌شود ایران آمادگی خود را اعلام کرده است و به گفته حسن منتظر تربتی با آغاز بهره‌برداری از خط لوله ششم سراسری گاز، ایران برای تامین گاز بصره آمادگی دارد. صادرات گاز به بصره نیز در قالب فاز دوم صادرات گاز به عراق تعریف شده که از پایانه شلمچه و با بهره‌مندی از ظرفیت خط ششم سراسری ایران، انجام خواهد شد.

همچنین حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز از اعلام آمادگی بصره برای دریافت گاز ایران خبر داده و گفته بود که این امر پس از پرداخت پول گاز محقق می‌شود.

به گفته وی برقراری صادرات گاز را در گرو پرداخت هزینه از سوی عراق است.

بر اساس این گزارش، یکی از دلایلی که آغاز صادرات گاز ایران به بصره با تاخیر روبه‌رو شد، آماده نبودن خطوط انتقال گاز در خاک بصره بود، اما اکنون این خطوط انتقال گاز آماده شده‌اند، افزون بر این شرایط ساخت در برخی نقاط از خطوط انتقال گاز بصره با سختی‌هایی همراه بود، مانند ساخت زیرگذر که این کار نیز با موفقیت به پایان رسیده است.

قرار است صادرات گاز ایران به بصره طی مراسمی رسمی آغاز شود.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا