نفت و پتروشیمی

سیاست شرکت ملی گاز ایران؛ بومی‌سازی تجهیزات و استفاده از اقلام ساخت ایران

به گزارش صنعت کار، محمدرضا یوسفی‌پور، رییس HSE شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: از دیرباز، شرکت ملی گاز ایران با تدوین استانداردهای مربوط به تجهیزات و همیاری تولیدکنندگان داخلی، تجربه موفقی در این حوزه داشته است. امسال نیز شرکت ملی گاز ایران به ویژه، جهت مدیریت شرایط اضطراری در تأسیسات شرکت‌های گاز استانی در برابر حوادث غیرمنتظره به ویژه زلزله، در نظر دارد گامی استوار با همکاری شرکت های مشاور و تولیدکنندگان داخلی بردارد.
وی در ادامه افزود: وقتی تولیدکنندگان داخلی از نیازهای شرکت ملی گاز ایران مطلع و استانداردهای شرکت را هم به خوبی شناختند، می‌توانند تجهیزاتی با کیفیت و مطابق استانداردهای شرکت تولید و حتی شرکت با پیش خرید آنها مشروط به رعایت استانداردها، از کالای ایرانی حمایت می‌کند.
به گفته یوسفی‌پور، این امر از آن روست که در بحث حمایت از شرکت¬ها و تولیدات داخلی به عنوان یکی از اقدامات اساسی در موضوع اقتصاد مقاومتی و در راستای تولید پایدار، نیازمند تجهیزات ایمن، مطمئن و با کیفیت ایرانی هستیم.
رییس HSE شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: شناسایی توانمندی‌های صنایع داخلی برای تولید مواد یا تجهیزات مرتبط با مباحث HSE، مانند تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی، سیستم های اتوماتیک اعلان و اطفای حریق، تجهیزات برطرف کردن پاکسازی آلودگی‌ها شامل سامانه، پکیج‌های تصفیه فاضلاب، سیستم‌های کنترل و کاهش آلودگی هوا و تجهیزات فراورش، بی‌خطرسازی و یا امحای پسماندها از جمله این تجهیزات هستند.
وی با اشاره به این که با شعار حمایت از کالای ایرانی و با ارزیابی راهنمایی تکنیکی بهتر تولیدکنندگان و ارایه‌دهندگان خدمات داخلی و مقایسه آن با خدمات و اقلام خارجی، بهتر می‌توان در این حوزه گام برداشت، گفت: همچنین، در صورت نیاز، ارائه نقطه نظرات اصلاحی در خصوص ارتقای کیفی که چه تجهیزات ساخت داخلی، می‌توان کمک شایانی به حمایت از کالای داخلی و تولید بهتر داشت.
یوسفی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: مجموعه HSE طی این سال‌ها نیز پیوسته ترجیح داده از خدمات و تولیدات شرکت‌های داخلی استفاده کند و از این رو، بدیهی است که بهره‌مندی از دانش و تجارب کشورهای پیشرفته در زمینه HSE و بومی کردن آن و نیز استفاده از خدمات اجرایی شرکت‌های داخلی، جزء برنامه‌های اصلی HSE شرکت ملی گاز ایران است.
به گفته وی، استفاده از دانش، فناوری و استفاده از خدمات داخلی (از جمله استفاده از مدل ارزیابی تعالی HSE که در داخل کشور تدوین شده) از برنامه‌های این واحد در سال 97 است، ضمن آن که آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح کارکنان و خصوصاً پیمانکاران شرکت ملی گاز ایران و نهایتاً بهره مندی از پتانسیل آنها در پیشبرد اهداف این شرکت نیز، در برنامه آموزش لحاظ شده است.
یوسفی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به شعار سال، بهبود تولید از نظر کمی و کیفی به خصوص در تجهیزات و سیستم‌های کنترلی، ایمنی و آتش‌نشانی به ویژه سیستم‌های اعلان و اطفای حریق، وسایل حفاظت فردی، ادوات ابزاردقیق ایمنی و همچنین تجهیزات مورد استفاده در صنعت به خصوص در حوزه ایمنی وآتش‌نشانی را می‌توان شاهد بود.
منبع:روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا