صنعت و معدن

تشکیل شورای عالی برند به رئیس‌جمهور پیشنهاد شود


به گزارش صنعت کار، محمدرضا مودودی قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت سه شنبه شب در جمع مدیران عامل برندهای برتر ایران در مورد اهمیت مقوله برندسازی،‌ گفت: کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و دنیا مدام علیه کشور تبلیغ می‌کند، اما در مقابل هجمه‌هایی که در مقابل نام ایران، توانایی‌ها و مدیریت آن مطرح می‌شود، مدام سکوت کرده‌ایم.

وی افزود: در این شرایط بحث برند ملی به عنوان یک ضرورت مطرح شد که وقتی دنیا ما را علیرغم وجود بسیاری از توانایی‌ها بدنام می‌کند، ما نشان دهیم، در ایران انواع تکنولوژی‌ها و توانایی‌ها وجود دارد.

قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: بسیاری از مقاماتی که پس از برجام به ایران آمدند، به ما می‌گفتند که ما تصور نمی‌کردیم، در ایران هیچ تکنولوژی وجود داشته باشد و فکر می‌کرده‌ایم، حمل و نقل با شتر انجام می‌شود.

وی افزود: طرح این مسائل حاکی از آن است که ما در معرفی توان داخلی نه تنها خوب عمل نکرده‌ایم، بلکه خیلی هم بد عمل کرده‌ایم.

وی گفت: امروزه همه می‌دانند مفهوم قدرت در ادبیات جهانی تغییر کرده است و قوای نظامی جایگاه کمی در این امر دارد.

قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت با بیان این که در شرایط بحرانی قرار داریم و دنیا مدام علیه ما تبلیغ می‌کند، گفت: اما در مقابل هجمه‌هایی که به مقابله با نام ایران، توانایی‌ها و مدیریت آن مطرح می‌شود، مدام سکوت کرده‌ایم. اظهار داشت: اکنون برای شناسایی جایگاه هر کشوری در دنیا حاصل‌ضرب برند هر کشوری در GDP آن کشور محاسبه می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که ایران به لحاظ GDP هجدهمین کشور دنیاست، اما حاصل‌ضرب GDP در برند ما را در جایگاه 60 دنیا قرار می‌دهد و در مقابل کشورهایی با GDP پایین با توجه به حاصل ضرب GDP در برند در جایگاه بسیار بالایی در دنیا قرار می‌گیرند.

مودودی گفت: اگر قرار باشد برند ایران در دنیا مطرح شود تا در زیر چتر آن امکان صادرات محصولات‌مان را فراهم کنیم، در ابتدا باید برند ایران را اصلاح کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برندها امروز سرمایه‌های کشورها محسوب می‌شوند، بیان داشت: دولت‌ها برای اصلاح هویت ایران در زمینه برند نمی‌توانند کاری بکنند، بلکه این وظیفه بخش خصوصی است.

وی خطاب به نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت گفت: پیشنهاد می‌شود، شما کارآفرینان به عنوان فردی که از ظرفیت‌های بالقوه زیادی برخوردار هستید، به رئیس‌جمهور پیشنهاد تشکیل شورای عالی برند را بدهید، تا بدین وسیله تمام دستگاه‌ها مکلف به اصلاح برند ایران شوند.

وی افزود: در دو سال گذشته ما از مشاوره‌های خارجی در زمینه برند از جمله هارولد ژولاف (آلمانی) مدیر برند 28 کشور حوزه شینگن، سازمان ملل، برزیل، قطر و مشاور روابط عمومی سرکل و بارکوس ایتالیایی را جهت مشاوره برای تدوین برنامه‌های توسعه برند ملی و کمک به ارتقاء برندهای داخلی بهره‌ گرفته‌ایم.

منبع:فارس
انتهای پیام

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا