اخبارصنعت و معدنگوناگون

معافیت دائمی ۳۰ درصدی از مالیات در مناطق آزاد

به گزارش صنعت کار، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در نشست سرمایه گذاران و بازاریان قشم افزود: معافیت های مالیات گمرکی و مالیات عوارض کسب و کار در دوره ۲۰ ساله ۲ ویژگی مهم فعالیت در مناطق آزاد کشور است که هم اکنون پس از اتمام آن فعالان اقتصادی مشمول مالیات می شوند.

مرتضی بانک تصریح کرد: مباحث حاشیه ای مانند ورود خودرو با پلاک مناطق آزاد به داخل استان به مسائل اساسی مناطق آزاد یعنی تولید، صادرات و ایجاد اشتغال هیچ کمکی نمی کند و نیازی نیست به آن پرداخته شود.

وی گفت: هم اکنون ۳۰ هزار نفر در ۲۰ هزار واحد صنفی قشم فعالیت دارند و این در حالی است که تنها چهار هزار نفر در ۱۷۸ واحد صنعتی این شهرستان مشغول هستند که این امر از نبود توازن در رشد بخش های مختلف اقتصادی حکایت دارد و از این رو باید به سمت توسعه متوازن پیش رفت.

بورس بین المللی مناطق آزاد تشکیل می شود

مشاور رییس جمهور اظهارداشت: برای رفع برخی مشکلات بورس بین المللی مناطق آزاد با ۵۰ درصد سرمایه داخلی و ۵۰ درصد سرمایه خارجی تشکیل می شود.

وی عنوان کرد: ایجاد بورس بین المللی باعث می شود برخی بندهای مشکل زا از مسیر راه بازار سرمایه کنار رود و مسیر سرمایه گذاری تسهیل شود.

وی اضافه کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا باید به گونه ای برخورد شود که هم از قاچاق کالا جلوگیری شود و هم ظرفیت مناطق آزاد مورد توجه قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا