راه و ساختماننفت و پتروشیمی

 بخش عمده محموله با عنوان “روغن سنگين” رفع توقيف و صادر شده است

به گزارش صنعت کار، “اله مراد عفيفي پور” طي مصاحبه اي در اين رابطه اظهار داشت: محموله مورد اشاره پس از انجام تشريفات قانوني با اجازه گمرك وارد منطقه وي‍ژه اقتصادي بندر شهيد رجايي شده و در مخازن نگهداري فرآورده هاي نفتي متعلق به بخش خصوصي مستقر در بندر خليج فارس ذخيره شده بود.

وي با شفاف سازي بيشتر اين موضوع افزود: اين خبر كه با عنوان كشف سه ميليون ليتر گازوييل قاچاق در رسانه ها مطرح شده، به محموله اي مربوط مي شود كه تحت عنوان روغن سنگين اواخر ارديبهشت ماه سال جاري به مخازن نگهداري متعلق به شركت هاي بخش خصوصي با رعايت تشريفات قانوني تحويل داده شده و مورد ظن نيروي انتظامي قرار گرفت.

عفيفي پور خاطرنشان كرد: بر اساس بررسي هاي واصله، بخش عمده اي از اين محموله در همان روزهاي نخست، رفع توقيف شده و توسط صاحب كالا با انجام تشريفات قانوني مربوطه، به كشتي بارگيري و صادر شده است.

وي با اشاره به تعاملات و همكاري هاي يگان حفاظت بندر شهيد رجايي با نيروي انتظامي خاطرنشان كرد:  مقدار باقي مانده اين محموله نيز هم اكنون توسط مراجع ذيصلاح در حال بررسي است.

اين مقام مسئول اضافه كرد: تمامي پايانه ها و مخازن نگهداري فرآورده هاي نفتي مستقر در بندر شهيد رجايي، داراي مالكيت غيردولتي و متعلق به بخش خصوصي است و سرمايه گذاران متعهد به اجراي دقيق الزامات قانوني منطقه ويژه و رعايت ضوابط گمرك و دستوالعمل هاي ابلاغي از سوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز هستند.

مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان در پايان گفت: اين اداره كل مبارزه با هر گونه قاچاق كالا در محدوده بنادر تحت حاكميت را ارجح امور خود دانسته و همواره تلاش داشته با همكاري مراجع مربوطه در زمينه مبارزه با قاچاق كالا و ارز اقدامات جدي و موثري را به انجام رساند.

منبع: روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا