چند رسانه ایگوناگون

اوضاع همگروهی های تیم ملی فوتبال ایران در اینستاگرام

به گزارش صنعت کار، بی بی سی در گزارشی نوشت: تیم‌های ایران، اسپانیا، پرتغال و مراکش در گروه B جام جهانی امسال با هم رقابت می‌کنند. در خارج از مستطیل سبز هم این تیم‌ها در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام برای هواداران خود از پشت صحنه و حال و هوای اردوی خود گزارش می‌دهند.

پرتغال ؛ تیمی با ستاره‌ای در شبکه‌های اجتماعی

پرتغال در لیست پرطرفداران اینستاگرام قرار می‌گیرد. تا امروز این تیم بیش از ۹ میلیون میلیون فالوئر دست و پا کرده و از پشت صحنه تیم، تمرین‌ها و لباس‌های تیم مطالبی منتشر می‌کند. این روزها تمرکز اصلی در بخش استوری این تیم در اینستاگرام فروش لباس‌های تیم ملی برای طرفدارانش است.


کریستیانو رونالدو پرطرفدارترین بازیکن این تیم نه تنها برای پرتغالی‌ها بلکه برای بسیاری در جهان است. تا جایی که پروفایل‌های او در شبکه‌های اجتماعی در میان فوتبالیست‌های دنیا مقام اول را کسب کرده.
رونالدو تنها در اینستاگرام ۱۲۹ میلیون فالوئر دارد که او را به سومین پروفایل پرطرفدار در اینستاگرام تبدیل کرده. کل پروفایل‌های این بازیکن در فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام به حدود بیش از ۳۰۵ میلیون کاربر می‌رسد. البته به این نکته باید توجه کرد که بسیاری از این فالوئرها در شبکه‌های اجتماعی مختلف او را فالو می کنند.

این بازیکن روزانه در اینستاگرام پست نمی‌گذارد. بلکه چند ویدیوی آخر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. طبق آخرین آمار منتشر شده در رسانه‌ها این بازیکن بین پانصدهزار از تبلیغات تلویزیونی تا ۳۰ میلیون دلار درآمد از تبلیغات لباس دارد.

اسپانیا؛ اینستاگرامی برای تیم زنان و مردان

در بین تیم‌های این گروه، اسپانیا دومین تیمی است که فالوئرهای زیادی دارد. یک و نیم میلیون فالوئر تعداد کمی برای تیم محبوب اسپانیا و ستاره‌های درخشانش نیست هر چند نسبت به صفحه‌های سلبریتی‌های اینستاگرامی هنوز جای رشد دارد.


سرجیو راموس کاپیتان رئال مادرید که در تیم ملی اسپانیا هم حضور دارد بالاترین تعداد فالوئر را به خودش اختصاص داده و بحث‌های زیادی هم اخیرا در شبکه‌های اجتماعی براه انداخت. حتی مخاطبان فارسی زبان درگیر بحث‌های رویارویی او با محمد صلاح در لیگ اروپا شدند.

ایران؛ تیمی که گزارش لحظه لحظه در اینستاگرام می‌گذارد

تیم ملی ایران با پروفایل اینستاگرامی که ۲۱۵ هزار فالور دارد لحظه‌های بیشتری را از بازیکنانش برای کاربران به اشتراک می‌گذارد. این پروفایل پیش‌تر در جام جهانی گذشته در توییتر فعالیتش را با هشتگ تیم ملی شروع کرد و پا به عرضه شبکه‌های اجتماعی گذاشت. جایی که هوادارانش نه تنها برای او بلکه برای دیگر بازیکنان و دیگر کشورهای هم‌گروه هم به فارسی کامنت می‌گذارند.


فعالیت اینستاگرامی تیم ملی ایران در هفته‌های اخیر بیشتر شد، به انگلیسی استوری می‌گذارد و عکس‌های بازیکنان تیم ملی هم نه تنها برای ایرانیان بلکه برای بسیاری در جهان جذاب شد.
در روزهای اخیر ماجرای پوسترهای مردانه ما قهرمانیم بحث اول شبکه‌های اجتماعی شد. در نهایت در استوری تیم ملی پوستر جدیدی منتشر شد که نفر نهم در آن تنها یک زن ایستاده بود.


سردار آزمون یکی از جوانترین بازیکنان حاضر در تیم ملی فوتبال ایران بیشترین میزان فالوئر را به خودش اختصاص داده. اما کامنت‌های اینستاگرام سردارآزمون بسته است.
از نظر میزان فالور در اینستاگرام در رتبه بعد از او رضا قوچان نژاد قرار دارد.

مراکش؛ در اینستاگرام مانند یک کاربر عادی

تیم مراکش با بیش از سی هزار فالوئر در اینستاگرام در رتبه آخر گروه خودش قرار گرفته؛ همان طور که با شکستی که به خودش تحمیل کرد بدون امتیاز در قعر جدول گروه نشسته. در این صفحه فعالیت‎های این تیم بیشتر اطلاع رسانی می‌شود و به نظر می‎رسد تم خاص یا برنامه مشخص و هدف‌مندی در اینستاگرامش ندارد، هر چند که پیش از بازی با ایران در جام جهانی عکس از کاپیتان هر دو تیم گذاشته و از مخاطبانش خواست نتیجه را پیش‌بینی کنند.

کاپیتان تیم مراکش بن عطیه در اینستاگرام دو میلیون فالوئر دارد. در آخرین پست اینستاگرامی‌اش قبل از بازی با ایران عید فطر را تبریک گفته و نوشته امروز روز بزرگی برای همه مسلمانان است.

منبع:سیتنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا