اخبارصنعت و معدنگوناگون

حمایت از کارآفرینان با تامین مالی جمعی

به گزارش صنعت کار، عيسي منصوري با حضور در بخش خبري 21 شبکه يک سيما با اشاره به اينکه تامين مالي جمعي ، بيشتر براي شرکت هاي نوپا استفاده مي شود، افزود: اين روش تامين مالي در حوزه هاي کارآفريني اجتماعي هم استفاده مي شود از جمله اينکه خيران مي توانند از آن براي حمايت از تحصيل کودکان و گروه هاي آسيب پذير استفاده کنند.

معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ادامه داد: ايجاد امکان استفاده از تامين مالي جمعي را به گونه اي که مردم تامين کننده سرمايه براي شرکت هاي نوپا باشند از اهداف ديگر اين طرح برشمرد و اضافه کرد: براي قاعده مند کردن اين طرح ، قاعده اين کار توسط سازمان بورس و اوراق بهادار مديريت مي شود و معمولاً مجوزهاي مربوط هم توسط اين سازمان ارائه مي شود.

منصوري با اشاره به اينکه چهار نوع تامين مالي جمعي داريم، افزود: نوع نخست « اهداء » است که رمبناي آن مردم منفعت خاصي را دنبال نمي کنند و هديه و هبه مي کنند. نوع دوم «پاداش » است و نوع بعدي « وام » يا «قرض » است که بنا بر نظر بانک مرکزي از آن استفاده نکرديم.

وي ادامه داد: نوع چهارم، «مشارکت » است که بر اساس آن مردم در آن مشارکت مي کنند و زماني که طرح به نتيجه مي رسد در منافع آن به نسبت آورده خود مي توانند شريک شوند.

معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه اين دستوالعمل در مدت دو هفته آينده در شوراي عالي بورس به تصويب مي رسد و رسماً ابلاغ مي شود، گفت: مردم براي کسب اطلاعات بيشتر و مشارکت مي توانند از طريق نهادهاي مالي و عاملين که مورد تاييد سازمان بورس هستند، اقدام کنند.

منصوري افزود: عاملين، وبگاهي را معرفي مي کنند که متقاضيان استفاده از منابع تامين مالي اجتماعي مي توانند طرح خود را ارائه و مشارکت کنند.

وي افزود: اطلاعات اين طرح ها و ايده ها در سايت هاي مربوط به اندازه کافي قرار داده مي شودو مردم مي توانند بررسي، انتخاب و سپس مشارکت کنند.

منصوري اضافه کرد: کوشش ما اين است که امکان مشارکت با منابع مالي محدود در طرح هاي بزرگ و نوآورانه براي مردم فراهم شود.

وي با بيان اينکه حدود سه سال در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي با مشارکت دستگاه هاي ديگر بر روي اين طرح ، کار شده است، گفت: هدف اصلي، کمک به کارآفرينان و نوآوران در مراحل ابتدائي کار آنها است.

منصوري ادامه داد: فقط در حوزه استارتاپي در يکسال گذشته حدود 140 هزار استارتاپ در کشور داشتيم که اگر بخشي از اين ها به نتيجه برسد و مشمول حمايت از طريق تامين مالي جمعي شود و به ازاي هر کدام، حداقل 2 شغل ايجاد کنيم به رقم قابل توجهي مي رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا