نفت و پتروشیمی

هفته صرفه جویی در مصرف آب آغاز می شود

 

به گزارش صنعت کار،همه ساله با آغاز فصل تابستان و گرما، مصرف آب به طور قابل توجهی افزایش می یابد. از این رو و با عنایت به محدودیت منابع آبی کشور، از 3 دهه پیش با شروع فصل تابستان در اولین هفته تیرماه، فعالیت های فرهنگی واطلاع رسانی گسترده ای در سراسر کشور به منظور تشویق و ترغیب مشترکان برای مدیریت مصرف و کاهش 10 درصدی مصرف آب شرب انجام می گیرد.
در سال جاری نیز  با نامگذاری روزهای هفته صرفه جویی بر اساس مهم ترین اولویت های مدیریت آب کشور، برنامه های مختلفی برای فرهنگسازی مدیریت مصرف آب پیش بینی شده است.این روزها به ترتیب عبارتند از :

جمعه 1/4/1397: آب،آموزه های دینی و ملی و  ارتقای آگاهی های عمومی با اهدافی همچونجايگاه آب در باورها و اعتقادات ديني و فرهنگي مردم،نقش آموزه‌هاي ديني و فرهنگي در مصرف بهينه آب،واحياي سنت های مذهبي و ملي در حفظ و نگهداري منابع آبي،

شنبه 2/4/1397: آب،‌خانواده ( مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب ).با هدف:مشاركت خانواده‌ها در مديريت مصرف آب و سازگاری با کم آبی ونقش زنان در اصلاح الگوي مصرف آب.

 یکشنبه 3/4/1397: آب،‌ اقتصاد و توسعه پايداربا استراتژیتبيين ارزش اقتصادي آب (شرب، صنعت،‌كشاورزي)،تبيين نقش مصرف بهينه آب در حفظ منابع آبي براي توسعه پايدار،وتاثير اعمال قيمت تمام‌شده در افزايش بهره‌وري آبي و تغییر رفتارهای مصرفی مشترکان پرمصرف.

 دوشنبه 4/4/1397: آب،‌محيط زيست و سلامت همگاني ( کمپین آب رفته برمیگردد) با هدف:عوارض ناشي از عدم توسعه شبكه فاضلاب و اهميت بازچرخاني آب در حفظ محيط زيست،آلودگي منابع آب و راهكارهاي حفاظت از آن،بهداشت آب و سلامت همگاني وتولید فاضلاب کمتر با مصرف آب کمتر.

سه شنبه 5/4/1397: آب،رسانه و افکار عمومی با تببین اهدافی همچون:ایجاد حساسیت در رسانه ها و افکار عمومی برای صیانت از آب و لزوم توجه دادن مردم به استفاده درست از آن،معرفی و تبیین محدودیت ها و معضلات کشور در خصوص منابع آبی و لزوم بسیج همگانی برای بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در بهره گیری از منابع آب.

چهارشنبه 6/4/1397: آب، مشارت های مردمی، سمن ها ، خیرین آب رسان با هدف گذاری:جلب مشارکت اقتصادی و اجتماعی مردم و ذی نفعان برای اجرای طرح های آب رسانی و همچنین مشارکت مردم در مدیریت آب رسانی،استفاده از ظرفیت خیرین آب رسان برای تأمین مالی و توزیع آب شرب بویژه در سطح روستاها و جلب مشارکت مردم و مراکز اقتصادی و صنعتی در اجرای طرح های فاضلاب.

 پنجشنبه 7/4/1397: آب،‌ قانون و حقوق شهروندي با هدف:نقش قوه قضاييه در حفاظت از منابع آب كشور،لزوم رعايت قانون از سوي همگان و اطلاع‌رساني در خصوص انواع جرايم و تخلفات در بخش آب،مديريت منابع آبي زيرزميني،تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح های آب و فاضلاب وجلب مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در ترویج فرهنگ سازگاری با کم آبی.

بر اساس این گزارش شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد درهفته صرفه جویی در مصرف آب امسال، رویکرد سازگاری با کم آبی در امتداد شعار “منابع آب محدود است”  و همچنین “با مدیریت در مصرف کاستی را جبران نماییم “مدنظر قرار گرفته است.

منبع:شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا