بانک و بیمه

سياست به کارگيري نسخه واحد نظارتي براي بانک‌ها بايد اصلاح شود


به گزارش صنعت کار، عليرضا بلگوري در پنل اصلاح ساختار نظام بانکي؛ پيشرفت‌ها و چالش‌ها در بيست و هشتمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي با عنوان “اصلاحات ساختاري براي ثبات مالي” افزود: معضلات اصلي نظام بانکي مشتمل بر سه محور مسائل ساختاري، موضوع دارايي‌ها و جريان نقدي در شبکه بانکي است که بايد طي سه مرحله تشخيص، درمان و پيشگيري مورد اصلاح قرار گيرد.
بلگوري گفت گام آغازين براي اصلاح نظام بانکي شناسايي معضلات و مشکلات بانک‌ها است، چرا که بدون تشخيص درست مشکلات، رفع آنها غير ممکن است.
وي گفت: بايد شاخص‌هاي تبيين‌کننده بانک سالم با توجه به مولفه‌هاي واقعي اقتصاد و با در نظر گرفتن تفاوت‌هاي ماهيتي بانک‌ها تدوين شود و نمي‌توان با نسخه واحد نظارتي به اين مهم دست يافت. مديرعامل بانک اقتصادنوين با اشاره به شرايط خاص نظام بانکي، افزود: در چنين شرايطي تدوين دستورالعمل‌هاي متناسب با شرايط امروز مي‌تواند وضعيت بانک‌هاي کشور را بهبود بخشد.
وي با تاکيد بر لزوم هماهنگي در نهادهاي ذيصلاح خاطرنشان کرد: برخي ناهماهنگي‌ها، بانک‌ها را با چالش‌هاي جدي مواجه کرده است که براي حل اين موضوع نظام‌ها و سامانه‌هاي يکپارچه راهگشاي مشکلات خواهد بود.
مديرعامل بانک اقتصادنوين نهاد‌سازي مشتمل بر عملياتي سازي شرکت مديريت دارايي، توسعه کارکردهاي تضمين در بازار پول و ايجاد ساز و کارهاي رتبه بندي اعتباري، اصلاح ضوابط اجرايي در حوزه وصول مطالبات و مدل کسب و کار بانک‌ها و اصلاح رويه‌هاي عملياتي براي خلق سود پايدار و با کيفيت را سه پيش نياز اصلاح نظام بانکي دانست و تصريح کرد: اصلاح نظام بانکي بايد از روي کاغذ به مرحله اجرا در آيد.

منبع: روابط عمومی بانک اقتصاد نوین
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا