نفت و پتروشیمی

لزوم همکاری موثر پژوهشگاه نفت با شرکت های عملیاتی و توسعه ای

به گزارش صنعت کار، غلامرضا منوچهری  در بازدید از دستاوردهای فناورانه پردیس‌های سه‌گانه پژوهشگاه صنعت نفت، با بیان این مطلب افزود: این مجموعه سابقه طولانی در پژوهش‎های فناورانه دارد و با مدیران و کارشناسان ممتاز خود می‌تواند پشتوانه موثری برای صنعت نفت به حساب آید.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشگاه صنعت نفت درباره مطالعات عملیاتی مخازن، ادامه داد: میدان‌هایی نظیر یادآوران و آزادگان از سوی  پژوهشگاه مطالعه و بررسی شده که نتایج آن پشتوانه موثری برای ذخایر کشور است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به ساخت افزایه‌های حفاری در پژوهشگاه صنعت نفت نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه همکاری‌های مناسبی بین این مجموعه و شرکت‌های توسعه‌ای وزارت نفت و پیمانکاران حفاری وجود دارد و توصیه می‌کنم این برنامه به صورت یک طرح و مدل تجاری طراحی شود تا این دستاورد که در زمانی طولانی حاصل شده است، در صنعت حفاری کشور به بهترین نحو موردبهره‌برداری قرار گیرد.

وی بر اهمیت بهره‎گیری از فناوری‎های دیجیتال نیز تاکید کرد و افزود: پژوهشگاه صنعت نفت باید در زمینه‌ استفاده از نرم‌افزار‌های روز دنیا، ثبت، ضبط و پردازش اطلاعات، مهندسی مخزن و ازدیاد برداشت جدی‎تر حرکت کند.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با اشاره به تاکید وزارت نفت بر توسعه جنبه‌های عملیاتی فعالیت‎های پژوهشی، پژوهشگاه را انباشتی از ۶۰ سال دانش و تجربه در صنعت نفت و گاز کشور عنوان و تاکید کرد: این مجموعه با بهره‎گیری از نیروهای انسانی متخصص و تجهیزات فناورانه پیشرفته، از ظرفیت عظیمی برای ارائه خدمات به صنعت نفت کشور برخوردار است.

منبع:شانا

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا