اخبارنفت و پتروشیمی

دستیابی به تولید پایدار فقط با صیانت از دارایی ها امکان پذیر است

به گزارش صنعت کار،ابولقاسم رحمانی مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی امروز در آیین آغاز به کار اولین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه دارایی ها در نفت وگاز “ساحل و فراساحل”با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت:هدف از برگزاری این کنفرانس ارتقا فرهنگسازی در حفاظت از سرمایه های ملی صنعت نفت ایران است .

دبیر این کنفرانس ادامه داد: در حال حاضر به دلیل قدمت کار خطوط لوله نفت و گاز فراساحل ، نوسازی و بهسازی این خطوط وهمچنین تجهیزات مربوط به آن،یک موضوع انکارناپذیر است که باید بیش از پیش مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

رحمانی اضافه کرد: موضوع مورد اهمیت دیگر بررسی دقیق حوادث دریایی است که در صنعت نفت رخ داده تا از این رهگذر مانع آسیب های احتمالی بیشتر در آینده باشیم و بر این اساس لازم است مخازن و چاه ها، تاسیسات سرچاهی، خطوط انتقال و ترمینال‌ها در بخش ساحل و فراساحل به جد مورد رصد قرار گیرد تا ضرر و زیان های اقتصادی به کشور وارد نشود واین در حالی است دارایی های صنعت نفت ایران به خاطر شرایط فیزیکی مناطق نفتی و گازی و میزان تخریب و زوال طبیعی تجهیزات نسبت به تاسیسات خشکیف اهمیتی دوچندان دارد.

دبیر اولین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه دارایی ها در نفت وگاز “ساحل و فراساحل” ادامه داد: جدا از مسائل اقتصادی، تبعاتی همچون افت فشار گاز در زمستان، می‌تواند برای کشور مشکلات جدی ایجاد کند و همین مسائل است که جایگاه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در بخش ساحل و فراساحل صنعت نفت ایران را بالا می‌برد.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی اضافه کرد: این کنفرانس ترویج فرهنگ حفاظت از سرمایه‌های موجود را دنبال می‌کند و شناسایی فرصت‌ها و چالش‌ها، بیان تجربیات و درس‌ها، شناسایی شرکت‌های صاحب دانش و تجربه و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از دیگر اهداف این کنفرانس است.

وی افزود: پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه دارایی‌ها و کمک به همسو کردن توانایی‎های داخلی و خارجی برای صیانت از سرمایه ملی در صنعت نفت امری ضروری است، بنابراین در این راه باید تجربه و دانش لازم شناسایی و به کارگیری شود.

این مقام مسئول گفت:بیان تجربیات و درس آموخته ها و شناسایی شرکت های صاحب تجربه و ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه ساحل و فراساحل از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس است که بر اساس آن همراستا سازی توان داخلی با نیازهای بنیادین صنعت نفت کشور دستاوردی باشد برای این صنعت.
وی مجددا تاکید کرد : اگر قرار باشدتولید پایدار از منابع نفتی و گازی کشور ادامه یابد، باید به موضوع یکپارچه سازی دارایی های فیزیکی این صنعت نگاهی ویژه و جدی داشته باشیم، چرا که تجربه نشان داده است حوادث صنعت نفت در بخش ساحل و فراساحل می تواند عواقب وخیم و ضررهای فاجعه باری به اقتصاد وارد سازد.

خبرنگار سرویس نفت وانرژی “صنعت کار” :فرزین سوادکوهی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا