نفت و پتروشیمی

نیاز 3میلیارد دلاری برای تعمیرسازه های نفتی فلات قاره

به گزارش صنعت کار ، حمید بورد در نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‎های فیزیکی صنعت نفت و گاز ساحل و فراساحل، که امروز در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد درپنل «فرصت‌ها و چالش‌های استقرار مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در صنعت نفت» گفت: بخش قابل توجهی از تجهیزات و تاسیسات شرکت نفت فلات قاره به نیمه دوم عمر خود رسیده است و به همین دلیل حفظ و صیانت و نوسازی و بازسازی آن ها کاملا ضروری است و این درحالی است که منابع مالی برای این کار کاملا محدود است و بر همین اساس این شرکت نوسازی و بهسازی تجهیزات و تاسیسات فوق را با اولویت قدمت کاری دسته بندی کرده است.

بورد ضمن اشاره به این که کار تعمیرات و نگهداری در چنین تاسیساتی بسیار سخت و طاقت فرساست و به لحاظ هزینه ای نیز بسیار گرانتر از بخش ساحلی تمام می شود گفت:ضضر و زیان این بخش نسبت به دیگر حوزه های ساحلی به شکل قابل توجهی متفاوت است .

بورد با اشاره به سال‎ها فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران و تجارب بسیار این شرکت در حوزه فراساحلی ادامه داد: این شرکت با شرکت‎های بزرگ فراساحلی دنیا قابل مقایسه است و اکنون با برخورداری از بیش از ۲۰۰ سازه دریایی، ۱۰۰ ماشین دوار، ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه خطوط لوله و پایانه‎های شناور، در بحث دارایی‎های فیزیکی صنعت نفت حرف‎های زیادی برای گفتن دارد.

وی به سابقه قابل قبول شرکت ملی نفت ایران در تعمیرات و نگهداری تأسیسات هم اشاره کرد و گفت: آنچه امروز بسیار اهمیت دارد، لزوم یکپارچگی فعالیت‎های تعریف شده در مدیریت دارایی‎های فیزیکی است.

این مقام مسئول ،مهم‌ترین دارایی در صنایع بالادست نفت و گاز را مخزن دانست وبیان کرد: ضروری است برای عمر بخشیدن به تجهیزات و تاسیسات مذکور تلاش و برنامه ریزی بیشتری به عمل بیاید.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، استمرار ایمن و بهینه تولید، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری را از جمله دستاوردهای مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی در صنعت نفت عنوان کرد و گفت: این شرکت با درک نقش بسزای مدیریت دارایی‌های فیزیکی، کمیته‌ای را به این منظور تشکیل داده و هم‌اکنون شناسایی و استقرار نرم‌افزار جامع مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی را در دستور کار دارد.

وی استقرار سامانه مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی شرکت نفت فلات قاره را تا پایان سال محتمل دانست و گفت:شرکت هایی که بخش کارفرمایی را به عهده دارند می توانند از تجربیات و درس آموخته های کارشناسان و فعالان این بخش برای ارتقا کاری خود استفاده کنند.

خبرنگار حوزه نفت و انرژی “صنعت کار”: فرزین سوادکوهی
عکس:رضا رستمی
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا