اخبارنفت و پتروشیمی

استاندارد ملی مدیریت یکپارچه دارایی های نفتی تدوین می شود

به گزارش صنعت کار ، حبیب‌الله بیطرف، درآیین آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل که امروز (دوشنبه، چهارم تیرماه)در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد گفت : نظام‌نامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سال ۹۳ تدوین و ابلاغ شد و تدوین نظام‌نامه استانداردهای ملی این مقوله هم اکنون در دستور کار است.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت افزود: نقش حائز اهمیت صنعت نفت ایران در سطح جهان و اوپک، سهم ۷۰ درصدی فرآورده‌های این صنعت از سبد صادراتی کشور، برخورداری از حجم قابل توجه ذخایر نفت و گاز و مواردی از این دست، اهمیت مدیریت دارایی‌های فیزیکی این صنعت را دوچندان می کند.

وی با بیان این‌که مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در صنعت نفت به کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، افزایش ایمنی، مصرف بهینه انرژی و بهبود تعامل سازمان با محیط زیست می‌انجامد، تصریح کرد: مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها نه تنها در دارایی‌های فیزیکی، بلکه درباره دیگر سرمایه‌های سازمان از جمله سرمایه انسانی و دارایی‌های اطلاعاتی و مالی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

بیطرف تاکید کرد: مدیریت دارایی های میلیاردی نفتی در حوزه فراساحل به دلیل وضعیت خاص فیزیکی و آسیب پذیری هایش باید جایگاه ویژه در صنعت نفت داشته باشد که توجه ویژه به آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است .
وی افزود: تجهیزات صنعت نفت اساسا به لحاظ ماهیتی بسیار گران قیمت هستند و چرخه عمر آنها مانند همه صنایع دیگر از دو دوره متمایز یعنی پدید آوری و بهره برداری برخوردارند که همین امر باعث می شود کسب سود در این بخش به حداکثر برسد و بازگشت سرمایه را نیز کاملا پوشش دهد و نظام درست بهره برداری فقط با انتخاب استراتزی های کارآمد بوجود خواهد آمد.
معاون وزیر نفت در خاتمه گفت: باید برای تعمیر و بازسازی برنامه های پیشگیرانه تدوین کرئد تا از این رهگذر رموز مدیریت درست ومنطقی به منصه ظهور برسد.
خبرنگار حوزه نفت و انرژی “صنعت کار”: فرزین سوادکوهی
عکس:رضا رستمی
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا