راه و ساختماننفت و پتروشیمی

ایجاد جایگاه‌های سوخت سبزدر14منطقه

به گزارش  صنعت کار، «محسن پورسیدآقایی» روز4شنبه  در آئین کلنگ زنی احداث 48 جایگاه سوخت کوچک در محلات تهران از افتتاح مجدد فاز ۱ خط ۷ مترو که در آبانماه تعطیل شده بود در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بخش مرکزی خط ۷ مترو مجددا افتتاح می‌شود و امیدواریم تا پایان شهریور این مهم تکمیل شود.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران بابیان این که یکی از مشکلات شهر تهران کمبود جایگاه سوخت در سطح شهر تهران و نداشتن فضای مناسب برای ساخت جایگاه‌های پمپ بنزین است، افزود: در نظر داریم ۱۰۰ جایگاه پمپ بنزین کوچک مقیاس در سطح شهر تهران ایجاد کنیم که امروز فاز اول آن انجام شد.

وی با بیان اینکه این پمپ بنزین‌ها توسط سرمایه گذاران خصوصی و با حمایت شرکت نفت ایجاد شده است، خاطرنشان ساخت : تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا این مهم موفق شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه شهرک‌های تهران نیزمی‌توانند درخواست احداث این پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس را ارائه دهند، گفت: در صورتی که زمین پمپ بنزین تامین شود، شهرداری هر گونه کمک برای ساخت جایگاه سوخت کوچک مقیاس انجام خواهد داد.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای این پروژه همکاری خوبی میان همه دستگاه‌ها انجام شد، گفت: این نشان می‌دهد که اگر وفاق وجود داشته باشد هر پروژه‌ای می‌تواند به خوبی پیش برود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه منطقه ۲ به عنوان پایلوت پارک حاشیه‌ای انتخاب شده است، گفت: در آینده‌ای نزدیک مزایده برگزاری سیستم هوشمند پارک حاشیه‌ای برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم سیستمی مدرن و هوشمند برای پارک حاشیه‌ای ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم که علاوه بر جایگاه‌های سوخت بنزینی، جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس گاز نیز ایجاد کنیم، گفت: در نظر داریم تعدادی جایگاه کوچک مقیاس گاز در سطح شهر تهران ایجاد کنیم که در ابتدا در گام اول این جایگاه‌ها در پایانه‌های تاکسیرانی احداث می‌شود چرا که رانندگان تاکسی وقت زیادی از خود را صرف ایستادن در جایگاه‌های گاز می‌کنند.

بنابراین گزارش این جایگاه ها براساس معیارهای زیست محیطی طراحی شده از این رو به جایگاه های سوخت سبز معروف هستند. اجرای کامل طرح جمع آوری بخارات بنزین و استفاده از انرژی های نو، از جمله تجهیز سقف جایگاه به سیستم سولار بخشی از این رویکرد است.

در پایان با حضور مسئولان وزارت نفت و شهرداری کلنگ زنی احداث ۴۸ جایگاه کوچک بنزین در منطقه ۲ که بیشترین مشکلات و درخواستهای مردمی نیاز به جایگاه های سوخت احصاء شده بود همگاه با سایر محلات به زمین زده شد.

منبع:روابط عمومی معاونت حمل ونقل وترافیک

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا