اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

پول آب و برق مردم فقط کمی بیشتر از سیگار آنهاست

به گزارش صنعت کار،رضا اردکانیان ، اظهار کرد: براساس آمار ارائه شده از مرکز آمار، آنچه که مردم در هزینه خانوار برای مجموع آب و فاضلاب و برق پرداخت می‌کنند تنها مقداری بیشتر از هزینه‌ای است که برای دخانیات می‌پردازند. این سخن به آن معناست که چنانچه دخانیات کمترین سهم در سبد هزینه خانوار را داشته باشد، سهم مجموع آب و فاضلاب و برق اندکی بیشتر از دخانیات و رقم خیلی ناچیزی است.

وی با اشاره به مصوبه دولت درباره افزایش تعرفه برق اظهار کرد:‌ آنچه که دولت برای تعرفه برق تصویب کرده، هفت درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته برای مصارف خانگی و ۲۰ درصد افزایش قیمت در ساعات اوج مصرف برای سازمان‌های دولتی است و امیدواریم این تعرفه ۲۰ درصدی موجب شود تا سازمان‌های دولتی صرفه‌جویی بیشتری نسبت به آنچه که از مردم انتظار می‌رود داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه رقم افزایش یافته برای مصارف خانگی رقم بالایی نیست، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو وظیفه دارد که شرایط تأمین آب و برق را برای همه مصرف‌کنندگان به ویژه مصرف‌کنندگان بخش خارجی فراهم کند. طبیعتا انجام این وظیفه مستلزم در اختیار داشتن منابعی کافی برای تولید برق، تأمین آب با کیفیت مناسب و نگهداری سیستم‌های مربوطه است.

اردکانیان در پایان درباره قطعی برق پایتخت در روزهای گذشته با تأکید بر اینکه این قطعی برق سراسری نبوده و به دلیل ایجاد مشکلی جزئی اتفاق افتاد که برطرف شد، ابراز امیدواری کرد که کشور در تابستان امسال مجددا با مشکل قطعی برق مواجه نباشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا