نفت و پتروشیمی

پایان احداث و تزریق گاز خط انتقال ششم سراسری

به گزارش صنعت کار،حمیدرضا عراقی، درباره پایان صددرصدی عملیات احداث خط لوله ششم سراسری انتقال گاز ، گفت: تا پایان سال ۹۶ بخش زیادی از خط ششم سراسری انتقال گاز راه‌اندازی و تزریق گاز شد، اما احداث حدود ۱۰۰ کیلومتر از این خط باقی مانده بود.

وی افزود: احداث ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده نیز اکنون به پایان رسیده است، این خط تاثیر بسیار مهمی در صادرات گاز به عراق و تامین پایدار گاز در کریدور غرب کشور دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز، درباره زمان افتتاح رسمی خط ششم سراسری انتقال گاز گفت: گزارش جامعی از ساخت و تزریق گاز به این خط در اختیار رئیس‌جمهوری قرار می‌گیرد تا زمان افتتاح رسمی با نظر و حضور ایشان انجام شود.

وی تصریح کرد: پارسال با هدف تضمین صادرات گاز به عراق، بخشی از خط ششم سراسری حدفاصل ایلام تا کرمانشاه را تقویت و تزریق گاز کردیم، اما ساخت ۱۰۰ درصدی خط انجام نشده بود که در سه ماه اخیر، ساخت ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده از این خط نیز پایان یافت.

عراقی تاکید کرد: صادرات گاز به بغداد از خط لوله انتقال گاز ششم انجام می‌شود و شرایط صادرات گاز به بصره از خط ششم نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز درباره افتتاح ایستگاه‌های تقویت فشار روی خط ششم سراسری اظهار کرد: لازم نیست بلافاصله پس از احداث خط، ایستگاه‌های تقویت فشار نیز ساخته و راه‌اندازی شوند، بلکه با گذشت چند سال و برحسب نیاز، ایستگاه‌های تقویت فشار جدید روی خط احداث می‌شوند.
منبع:شانا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا