اخبارگوناگون

باید تمهیداتی برای هجوم اقتصادی امریکا اندیشید

به گزارش صنعت کار، محمد شریعتمداری در مراسم بیست و دومین سال بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن  اظهار کرد: در این برهه ملت ایران مورد هجوم اقتصادی آمریکا قرار گرفته است و شرایط خطیری است که باید تمهیداتی برای آن اندیشید.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب ۸۵۴ واحد صنعتی در کشور وجود داشت گفت: این تعداد اکنون به ۱۰۰برابر افزایش یافته است.
وزیر صنعت افزود: ارزش افزوده بخش صنعت از سال ۵۷ تاکنون ۹برابر شده و در سال ۹۴ به بیش از ۱۵درصد رسیده است.
شریعتمداری ادامه داد: در زیرساخت های صنعتی در سال ۵۷ دو شهرک صنعتی داشتیم که اکنون به ۵۹۲شهرک صنعتی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد رشد منفی صنعتی بودیم تاکید کرد: ضایعاتی که در برخی سالها به ۲۳ درصد رسید در حال حاضر در حال نشان دادن خود است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از معاون اول رئیس جمهور خواست تا معامله ارز به نرخ توافقی میان صادرکنندگان و واردکنندگان آزاد و سقفی برای آن تعیین نشود. یر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از معاون اول رئیس جمهور خواست تا معامله ارز به نرخ توافقی میان صادرکنندگان و واردکنندگان آزاد و سقفی برای آن تعیین نشود.

وی افزود: باید اجازه داد که صادرکننده و واردکننده با نرخ توافقی، ارز خود را به فروش برسانند.

شریعتمداری گفت: ۲۳ هزار میلیارد تومان که برای تولید تصویب شده است، پرداخت شود، این موضوع از  پرداخت حقوق کارمندان واجب تر است.

وی با اشاره به هزینه های بخش تولید گفت:  هزینه های تامین اجتماعی موضوع مهمی است که باید کاهش یابد و سهم کارفرما در این میان بسیار بالا است و باید به تولید کمک کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در انتها خاطر نشان کرد: تقاضای مطمئن برای تولید یک موهبت الهی است و مردم را تشویق می کنیم که کالای ایرانی بخرند.

 

منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا