اخبارراه و ساختمان

تخصیص ۵۰ هکتار زمین به کارگران معدن سنگان

به گزارش صنعت کار و به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، حمیدرضا عظیمیان در حاشیه مراسم امضای توافق‌نامه بین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی گفت: این توافقنامه که در دو فاز ۵۰ هکتاری تعریف شده، حاصل تلاش یک ساله سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در راستای حل مشکل مسکن نزدیک به ۱۲ هزار خانوار در این منطقه محروم بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در واگذاری فاز اول این زمین ها سعی شده نهایت سهولت در همکاری با سازمان توسعه و نوسازی معادن انجام گیرد که به همین منظور این زمین ها به صورت خام و طی قراردادهایی با اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. به این دلیل که ما می خواستیم همه سرمایه مجری صرف ساخت و ساز پروژه و نه خرید زمین بابت آن شود.

عظیمیان با اشاره به اینکه این اراضی در حریم شهر قرار گرفته و دارای ارزش افزوده است تصریح کرد: به علاوه اینکه از نظر اختصاص پروانه ساخت و خدمات نیز زمین ها دچار مشکلی نیستند و مالکیت دولت نیز بر آنها قطعی است.

وی خاطرنشان کرد: توافقنامه در دوفاز ۵۰ هکتاری صورت می گیرد که در حال حاضر اراضی فاز اول در شهرستان خواف آماده واگذاری هستند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن این اراضی را با توجه به جمیع جهات مستعدترین زمینه ای ممکن در منطقه دانست و گفت: چه به لحاظ دسترسی و چه از نظر پیوستهای فرهنگی زمین ها در موقعیت و شرایط مناسبی واقع شده اند.

وی یادآور شد: سازمان ملی زمین و مسکن متعهد است در صورتی که به هر دلیلی این زمین ها تکافوی نیاز کارکنان معدن سنگان را نداشته باشد نسبت به تأمین زمین بیشتر برای این افراد اقدام کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا