اخبارصنعت و معدن

بخش خصوصی صنعت و معدن همچنان گرفتار است

به گزارش صنعت کار، عبدالوهاب سهل‌آبادی در مراسم روز ملی صنعت و معدن که امروز (یکشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان مجلس در سالن اجلاس سران برگزار شد، با طرح این پرسش که  نقش دولت در رفع موانع کسب و کار و کنار زدن موانع تولید تاکنون چقدر موثر بوده است، گفت:با شرایطی که مشاهده می کنیم می بینیم که مطالبات صنعتگران به هیچ وجه مشمول توجه دولت نبوده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با فریز و نگهداری دیون معوقه صنعتگران از دولت درخواست‌هایی داشتیم که آیا این اتفاق افتاد؟ بحث مالیات را مطرح کردیم و انتظار داشتیم در ارتباط با مقوله اخذ مالیات بر ارزش افزوده چاره‌اندیشی شود، اما آیا چنین مساله‌ای مدنظر قرار گرفت؟ در مورد تک نرخی بودن ارز فریاد زدیم و امروز می‌بینید که چه اتفاقی افتاده است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از تصمیمات سازمان تامین اجتماعی در برخورد با کارفرمایان و کارگران، تصریح کرد: کارفرمایان برای تمدید دفترچه کارگران با مشکل مواجه هستند، اما متاسفانه شاهد توقیف برند کارخانه‌ها هستیم و این سوال مطرح است که سازمان تامین اجتماعی چگونه به خود اجازه می‌دهد که درمان کارگری را که حقوقش هم پرداخت نشده است را تمدید نکند.

وی همچنین اشاره کرد: ما همواره در ادوار مختلف گوشزد کرده ایم که مصوبه ها باید اجرا شود و اگر قرار است تصمیمی جدی اتخاذ شود قبل از آن از بخش خصوصی نظرخواهی کنند و این بخش را خودی فرض کنند و مطمئن باشند ما هرکمکی بتوانیم می کنیم ، دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید رزمندگان و جانبازان عرصه تولید را مورد مداوا قرار دهید و هر روز یک خواسته جدید از آنها نداشته باشید و بگذارید بخش خصوصی جان بگیرد بعد مطالبات خود را از او آغاز کنید.

سهل آبادی در پایان اضافه کرد:ما همچنان تاکنون ایستاده ایم و دولت باید بداند که اگر درست رهبری کند ما همچنان  سربازی خواهیم کرد.

خبرنگار سرویس انرژی”صنعت کا”ر:فرزین سوادکوهی

عکس:مهدی کاوه ای

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا