نفت و پتروشیمی

ادامه اجرای خط دوم پروژه آبرسانی غدیر طبق برنامه زمان‌بندی

به‌گزارش صنعت کار، “صابر علیدادی” در این باره افزود: با تکمیل و اتمام عملیات اجرایی احداث خط انتقال آب ٢٠٠٠ میلی متری از ام‌الدبس تا ایستگاه کنترل فشار حسینیه به طول ٩٠ کیلومتر، همچنین تعبیه الکتروموتور پنجم در ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس روزانه حدود ٩٠ هزار مترمکعب آب شرب به ظرفیت شهرهای آبادان و خرمشهر از بالادست رودخانه کرخه اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به این که این آب از بالادست رودخانه کرخه، با EC مطلوب و کدورت زیر ٥ درجه تهیه خواهد شد، تاکید کرد: با تکمیل خط ٩٠ کیلومتری غدیر مشکل کمی و کیفی آب آبادان و خرمشهر حل خواهد شد.
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با بیان این که وزارت نیرو تمام ظرفیت های موجود را برای حل سریع این مشکل به کار گرفته است، تصریح کرد: درمسیر اجرای انتقال آب کرخه به آبادان و خرمشهر ٨٩ مانع اجرایی وجود داشت و عبور از آنها حداقل، زمانی معادل ۸ تا ۱۰ ماه را می‌طلبید، که از یک ماه و نیم گذشته با به کارگیری ۲۵ اکیپ شبانه روزی عملیاتی، ١٠٠ دستگاه ماشین آلات، ٥٣٧ نیروی عملیاتی و اجرایی، این موانع به پنج مورد رسیده است.
وی اظهار امیدواری کرد با ادامه این روند، طرح آبرسانی به دو شهر آبادان و خرمشهر در موعد مقرر که همان ١٥ تیرماه است در مدار بهره برداری قرار گیرد.
“رضا پرویزی” مدیر اجرایی طرح آبرسانی غدیر جنوبی نیز گفت: برای تکمیل خط ۲۰۰۰ میلی‌متری انتقال آب کرخه به آبادان و خرمشهر تا کنون مبلغ ۵۳۱ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به پیگیری های مستمر استاندار از تلاش‌های شبانه روزی عوامل اجرایی موسسه اروندان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) قدردانی کرد.
منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا