اخبارصنعت و معدن

پرداخت 105میلیارد تومان وام به کسب و کار های نوپا در حوزه آی تی

به گزارش صنعت کار، حسن صمیمی دبیر کارگروه وام وجوه اداره شده در نشست خبری معرفی زنجیره های حمایتی وزارت ارتباطات از تولید کسب و کارهای ICT بیان کرد: برای اعطای تسهیلات به کسب و کارهای نوپا محورهایی مشخص شده که به نوعی جهت گیری وزارت ارتباطات است و شامل سخت افزار، نرم افزار، محتوا و امنیت می‌شود.

وی با اشاره به بازنگری در محورهای اعطای تسهیلات که از ابتدای امسال نیز آغاز شده است گفت: برای بازنگری در محورها بر سند الزام شبکه ملی اطلاعات و توسعه خدمات و کاربردها در شبکه ملی اطلاعات و سایر اسناد بالادستی مانند برنامه ششم توسعه، سند اولویت های توسعه فضای مجازی مصوب شورای عالی فضای مجازی تاکید شده البته مواردی نیز در پیوست حکم وزیر ارتباطات توسط رییس جمهور ذکر شده است.

دبیر کارگروه وام وجوه اداره شده با اشاره به تدوین برنامه جدید برای محورها افزود: این برنامه شامل 6 محور است که مشمول حمایت از توسعه نرم‌افزار خدمات کاربردی و تامین محصولات تکمیلی در حوزه بیگ دیتا، حمایت از توسعه خدمات و زیر ساخت های رایانش ابری، حمایت از اینترنت اشیا، حمایت از محصولات راهبردی و زیرساختی آزمایشگاهی و توسعه محتوا و ارایه خدمات و امنیت در دو بخش خدمات و محصولات می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تسریع در امور نیز خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه وجوه اداره شده در همه استان ها یکی دیگر از اقدامات در راستای تسریع در امور است به طوری که در گذشته درخواست هایی که به این کارگروه ارایه می شد باید در تهران مورد بررسی قرار می‌گرفت که این موضوع در انجام کارها تاخیر ایجاد می‌کرد بنابراین با تشکیل این کارگروه رسیدگی به کارها در استان ها تسریع شد.

دبیر کارگروه وام وجوه اداره شده درباره نحوه دریافت وام شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا خاطرنشان کرد: از سال 94 تا سال 97 افرادی که برای بررسی به بانک معرفی شده اند و 195 شرکت در مرحله دریافت وام هستند و در مجموع 105 میلیارد تومان وام پرداخت شده که شامل 225 پرونده در تهران و 140 پرونده برای استان‌هاست.

صمیمی که به تازگی به عنوان رییس پژوهشگاه فضایی ایران منصوب شده است تصریح کرد: توسعه خدمات و کاربردهای فضاپایه نیز در دستور کار پژوهشگاه فضایی قرار گرفته است که بخشی از فعالیت مربوط به شرکت های استارتاپ در این حوزه است.
منبع:پایگاه خبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا