اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

قیمت نفت را پایین بیاورید

به گزارش صنعت کار، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه با انتشار پیامی در توییتر، از اوپک خواست برای کاهش بهای نفت تلاش کند.

ترامپ در توییتر نوشت: “اوپک باید بداند بهای بنزین بالاست و آنها تلاشی برای کمک نمی‌کنند. آنها در زمانی قیمت‌ها را بالا می‌برند که ایالات متحده با کمترین هزینه از بسیاری از اعضای اوپک دفاع می‌کند. این باید یک جاده دو طرفه باشد. قیمت‌ها را همین حالا کاهش دهید!”

به گزارش بی‌بی،سی، پیام دونالد ترامپ خطاب به اوپک در حالی منتشر می‌شود که به گفته تحلیلگران افزایش بهای بنزین در آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر، خبر خوبی برای جمهوری خواهان نیست.

ترامپ پیشتر در توییتر گفته بود عربستان سعودی با درخواست او برای افزایش تولید نفت خام به میزان دو میلیون بشکه در روز موافقت کرده است.

اما کاخ سفید بعدا اعلام کرد که ملک سلمان، پادشاه عربستان به دونالد ترامپ گفته در صورت نیاز کشورش می‌تواند نیاز بازار را تامین کند.

این در حالیست که در آستانه برقرار شدن مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نگرانی‌هایی درباره کاهش میزان نفت عرضه شده در بازار مطرح شده بود.

بهای نفت خام برنت پنجشنبه صبح در بازارهای آسیایی ۷۷ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه بود که شش دهم درصد کمتر از معاملات روز قبل بود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا