اخبارصنعت و معدنگوناگون

کاهش صادرات به امارات نگران کننده نیست/ کشورهای صاحب نام طرف تجارت شده‌اند

به گزارش صنعت کار، محمد لاهوتی با اشاره به اینکه بررسی روند صادرات و کشورهایی که شریک تجاری ما هستند نشان از ارتقاء کیفیت تولید دارد، اظهار کرد: طرف های تجاری ما کشورهای صاحب نامی نظیر آلمان شده اند که این می تواند در خروجی واحد های تولیدی کیفیت را بالا ببرد و هم در بحث مصرف داخل هم صادرات کیفیت بهتری تحویل مشتری داده شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان این که نا آرامی ها ابتدا در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری تاثیر می‌گذارد تصریح کرد: در هر کشوری ممکن است مشکلاتی در اجتماع پیش بیاید در ایران نیز با وجود نا آرامی‌های اخیر، آرامش به سرعت به کشور بازگشت و با توجه به این که زمان زیادی طول نکشید تاثیر منفی بالایی نداشت.

لاهوتی یادآور شد: کاهش آمار تجارت خارجی با امارات در این مدت آشکار ساخت که دلیل اصلی این مساله رفع تدریجی تحریم ها علیه ایران متاثر از برجام است و این امر ارتباط مستقیم کشورمان با بازارهای جهانی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به دستاورد های برجام در حوزه صادرات تصریح کرد: اثبات جایگاه ایران در میان سایر کشورها، تنوع بازار، حضور بسیاری از کشورها در ایران و همچنین کمک برخی کشورها در زمینه تامین مالی خارجی (فاینانس) از جمله نقاط قوت برجام است.

لاهوتی با اشاره به اینکه البته کماکان در زمینه‌های بانکی مشکل نقل و انتقالات وجود دارد، گفت: بد رفتاری هایی که آمریکا با تغییر رییس جمهورش انجام داده تاثیر خود را گذاشته و بانک های بزرگ جرات مراوده تجاری به صورت مستقیم با کشور ما را ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا