راه و ساختمان

راهکار ایجاد اشتغال در خرمشهر،گردشگری دریایی است

به گزارش صنعت کار، محمد محسنی با بیان اینکه خوزستان با برخورداری از ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، یکی از محروم‌ترین نقاط گردشگری دریایی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه باوجود جاذبه‌های فراوان و فرصت‌های بی‌بدیل گردشگری، صنعت پرجاذبه گردشگری دریایی در خوزستان مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: برای رونق گردشگری دریایی باید احیای سواحل رودخانه‌های اروند و کارون، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های محلی و بومی، شناسایی توانمندی‌های گردشگری منطقه و جاذبه‌های بوم گردی در روستاهای زیبای اطراف شهرستان خرمشهر، راه‌اندازی تورهای تفریحی، برگزاری مسابقات ورزشی آبی و … صورت گیرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: حضور گردشگران علاوه بر آشنایی آن‌ها با فرهنگ، آداب‌ورسوم مردم منطقه می‌تواند نفع اقتصادی و رشد و توسعه منطقه را به همراه داشته باشد.

محسنی در خصوص اهمیت توسعه گردشگری دریایی و نقش آن در رشد اقتصادی گفت: این صنعت نوظهور و پول‌ساز می‌تواند باعث رفع مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی بالا شود.

وی با بیان اینکه گردشگری دریایی به‌عنوان بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در شهرستان خرمشهر باید مورد توجه قرار گیرد افزود: با توجه به معضل بیکاری و وجود نیروی کار فراوان در شهرستان خرمشهر می‌توان با هدایت و مدیریت سرمایه گزاری در بخش گردشگری دریایی، زمینه اشتغال جوانان این منطقه را در حاشیه سواحل رودخانه‌های اروند و کارون مهیا کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: توسعه گردشگری دریایی مستلزم برخورداری از دانش و علم گردشگری، افزایش آگاهی و مشارکت جامعه به‌عنوان ذینفعان اصلی این صنعت، تربیت تورلیدر و راهنمایان محلی برای راهنمایی گردشگران، ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری، داشتن یک برنامه و مدل اجرایی متناسب با اقلیم و بافت اجتماعی منطقه، همراهی و حمایت مدیران توانمند و آشنا به صنعت گردشگری دریایی و ایجاد مراکز آموزش جامع گردشگری در شمال و جنوب و تشویق سرمایه‌گذاران است.

محسنی در خصوص اقدامات بندر خرمشهر برای توسعه گردشگری و اشاعه فرهنگ دریایی گفت: بندر خرمشهر با بررسی دقیق و شناسایی توانمندی‌های گردشگری، راهکارهای مختلفی ازجمله ایجاد ۶ پست اسکله تفریحی و گردشگری در کارون باهدف پهلوگیری شناورهای مسافربری را در دست اقدام دارد.

به گفته وی توسعه گردشگری دریایی مستلزم حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ارائه تسهیلات بلندمدت به علاقه‌مندان برای فعالیت در این بخش است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: در این راستا سازمان بندرها و دریانوردی به‌منظور تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، آمادگی اعطای تسهیلات، پرداخت یارانه مستقیم و حمایت از آن‌ها را دارد.

محسنی یادآور شد: برای رونق بیشتر صنعت گردشگری و رفع معضل بیکاری جوانان خرمشهری، به همکاری و حمایت بیشتر ارگانها و سازمان‌ها و مسئولان منطقه نیاز است.

منبع:پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا