نفت و پتروشیمی

تردید کارشناسان نسبت به توان افزایش تولید نفت عربستان


به گزارش صنعت کار، روزنامه سوری تشرین در مطلبی نوشت: هنوز چند روز از درخواست ترامپ از آل سعود برای افزایش تولید نفت به منظور جبران کاهش عرضه ناشی از تحریم ایران و و نزوئلا نگذشته بود که عربستان به ارباب خود لبیک گفت، هرچند که کارشناسان در توانایی عربستان برای افزایش تولید دو میلیون بشکه ای نفت در روز تردید دارند.
امارات هم پس از عربستان برای این که از زمره خادمان عقب نماند، سریع پاسخ مثبت خود را به درخواست آمریکا عرضه کرد.

این اقدام سعودی و امارات چندان عجیب نبود زیرا آن ها از این که عبد مسکین واشنگتن شناخته شوند شرم ندارند، و باقی ماندنشان در قدرت هزینه ای دارد که باید پرداخت شود.

ترامپ ابتدا با زبان درخواست و سپس مبادله حفظ تاج و تخت با افزایش تولید و سپس آمرانه با این کشورها سخن گفت.

ترس آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت از افزایش قیمت ها و خواست این کشور برای پرشدن بازار به منظور پایین آوردن بهای آن تا اقتصاد این کشور تا پیش از برگزاری انتخابات آینده کنگره و جلوگیری از صدور نفت ایران، ترامپ را بر آن داشت تا از هم پیمان سعودی خود بخواهد تولید را افزایش دهد.

آمریکا می داند که اعراب خلیج فارس قدرت ‘نه گفتن’ ندارند، علاوه بر این که به خاطر سیاست های نادرست خود همواره در گرداب شکست قرار دارند.
این نتیجه طبیعی سیاست های توطئه گرانه آن ها در منطقه با هدف گرفتن جلب حمایت آمریکا و طولانی تر شدن حکومتشان است، حتی اگر این سیاست نتایج ویرانگری برای منطقه داشته باشد.
منبع:ایران پترونت
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا