اخبارصنعت و معدنگوناگون

افزایش ۷.۳ و ۱۳.۸ درصدی پروانه بهره‌برداری و جواز تأسیس

به گزارش صنعت کار به نقل شاتا، با توجه به گزارش وضعیت شاخص‌های بخش صنعت، معدن و تجارت، در هشت ماهه امسال سه هزار و ۷۰۸ فقره پروانه بهره برداری با میزان سرمایه‌گذاری بیش از ۱۹۸ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال و اشتغال ۶۲ هزار و ۹۶ نفر صادر شده که به ترتیب ۷.۳، ۳۳.۶ و ۲۴.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
در هشت ماهه سال گذشته سه هزار و ۴۵۷ فقره پروانه بهره برداری با میزان سرمایه گذاری ۱۴۸ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال و اشتغال ۵۰ هزار و ۵۰ نفر صادر شده بود.

افزایش ۱۳.۸ درصدی جواز تأسیس در ۸ ماهه امسال

از سوی دیگر در بازه هشت ماهه امسال ۱۲ هزار و ۱۸۱ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از یک میلیون و ۲۸۴ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۲۷۹ هزار و ۸۹۸ نفر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۳.۸ درصد ، ۴۵.۸ درصد و ۲۰.۳ درصد رشد نشان می دهد.
تعداد جوازهای تأسیس صادرشده در هشت ماهه سال گذشته، ده هزار و ۷۰۶ فقره با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از ۸۸۰ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۲۳۲ هزار و ۷۴۱ نفر بوده است.
مجوزهای صنفی صادر شده در هشت ماهه امسال ۲۴۲ هزار و ۴۷۱ فقره بود که با توجه به صدور ۲۴۶ هزار و ۲۲۶ فقره مجوز در مدت مشابه سال گذشته، ۱.۵ درصد کاهش داشته است.

حقوق دولتی وصول شده معادن ۲.۳ برابر شد

در بخش معدن ۵۶۰ فقره پروانه اکتشاف، ۲۹۴ فقره گواهی کشف و ۴۰۷ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است. پروانه اکتشاف نسبت به دوره قبل ۲۷.۹ درصد افزایش و گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری به ترتیب ۶ و ۱۳ درصد کاهش داشته است.
در هشت ماهه سال گذشته، ۴۳۸ فقره پروانه اکتشاف، ۳۱۲ فقره گواهی کشف و ۴۶۸ پروانه بهره برداری صادر شده بود.
میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در ۸ ماهه سال ۹۶ حدود ۵۱۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۳ برابر شده است.
همچنین در حوزه تجارت خارجی پنج هزار و ۲۹۵ کارت بازرگانی در هشت ماهه امسال صادر شد که با توجه به تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در مدت مشابه سال۹۵ (پنج هزار و ۱۲۲ فقره) ۳.۴ درصد افزایش داشته است.

صدور گواهی امضای الکترونیکی ۲۱.۶ درصد افزایش یافت

در حوزه تجارت الکترونیک نیز درسه بخش صدور مجوز برای گواهی امضای الکترونیکی، نماد الکترونیکی و پروانه بهره‌برداری نرم افزار به ترتیب با افزایش ۲۱.۶، ۶.۹ و ۹.۱ درصدی روبه رو بودیم.
در این بازه زمانی هشت ماهه ۴۳ هزار و ۹۱۰ گواهی امضای الکترونیکی، هشت هزار و ۴۱۸ نماد الکترونیکی و ۱۲ پروانه بهره برداری صادر شده است که این مجوزهای صادره در بازه زمانی مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۶ هزار و ۱۱۴، هفت هزار و ۸۷۱ و ۱۱ فقره بود.

افزایش ۳۸.۲ درصدی صدور پروانه تحقیق و توسعه

در زمینه پروانه تحقیق و توسعه در هشت ماهه امسال ۹۴ فقره مجوز صادر شد که با توجه به مجوزهای مدت مشابه سال گذشته (۶۸ فقره) ۳۸.۲ درصد افزایش داشته است.
صدور جواز تأسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی نیز در هشت ماهه امسال ۲۵ درصد افزایش داشت. در هشت ماهه امسال ۱۵ جواز صادر شد و در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ جواز صادر شده بود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا