اخبارنفت و پتروشیمی

اجرای به موقع خط سوم انتقال برق در ارمنستان

به‌گزارش صنعت کار، رضا اردکانیان وزیر نیرو در دیدار با آرتور گریگوریان وزیر انرژی ارمنستان با اشاره به تعاملات اقتصادی بین دو کشور بر اهمیت بررسی پروژه های نیمه تمام بین دو کشور از جمله نیروگاه برق‌آبی مغری، خط سوم انتقال برق، همکاری انرژی، بر رفع آلودگی رود ارس تاکید کرد.
اردکانیان اجرای به موقع خط سوم انتقال برق در ارمنستان  را به‌عنوان بخشی از کریدور همکاری چند جانبه انرژی بین ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری و تلاش بیشتر شرکت صانیر و شرکت برق ارمنستان جهت تسریع در اجرای این پروژه  شد.
آرتور گریگوریان وزیر انرژی ارمنستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به برنامه های جدید دولت ارمنستان جهت ارتقای تعاملات با جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به علاقمندی دولت به اجرای توافقات فیمابین دو کشور آمادگی خود را برای بررسی رفع آلودگی رود ارس و تشکیل کمیته کارشناسی برای بررسی طرح های معوق و نیمه تمام بین دو کشور اعلام کرد.
در این دیدار طرفین بر حذف امور تشریفاتی در کمیسیون مشترک و پیگیری طرح های عملیاتی تاکید کردند و مقرر شد کمیته پیگیری پانزدهمین کمیسیون مشترک در آینده نزدیک در تهران برگزار شود.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا