اخبارنفت و پتروشیمی

تکلیف نامعلوم سرمایه‌گذاری هند در میدان گازی “فرزاد بی”

به گزارش صنعت کار و به نقل از پایگاه خبری ماینینگ ویکلی، در آستانه نشست دوجانبه مقامات دولت هند و آمریکا، طرح های سرمایه گذاری شرکت او ان جی سی ویدش هند در ایران بیش از پیش با بلاتکلیفی مواجه شده است.

تصمیم گیری شرکت او ان جی سی ویدش هند در مورد طرح های سرمایه گذاری اش در ایران بستگی به نشست مقامات ارشد وزارتخانه های امور خارجه و دفاع آمریکا و هند در  ماه جاری میلادی دارد. این در حالی است که شرکت او ان جی سی ویدش به مراحل نهایی انعقاد موافقتنامه سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری در میدان گازی فرزاد ب ایران رسیده است.

یک مقام ارشد دولت هند در این باره گفت: «با توجه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و پیام دیپلماتیک صریح دولت ترامپ به هند مبنی بر توقف خرید نفت از ایران، تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در میدان فرزاد ب دیگر در دست شرکت او ان جی سی ویدش نیست.»

«هر زمان که نشست مقامات ارشد وزارتخانه های دفاع و امور خارجه آمریکا و هند، که تاکنون دو بار به تعویق افتاده برگزار شود، مجموعه ای از موضوعات بین دو کشور مورد بحث قرار خواهد گرفت. به احتمال زیاد موضوع خرید نفت از ایران در این نشست مطرح خواهد شد، اما احتمال هر گونه معافیت از تحریم های ثانویه آمریکا در این مقطع زمانی و همچنین آینده سرمایه گذاری در میدان فرزاد ب، چندان روشن نیست.»

به گفته منابع آگاه، با توجه به موضع سرسختانه آمریکا در زمینه تحریم ایران، دولت هند احتمالا نخواهد توانست به صورت همزمان خرید نفت از ایران را متوقف کند و در عین حال از دولت آمریکا برای پیشبرد پروژه فرزاد ب معافیت بگیرد.

به گفته مقامات هندی، حتی اگر هند بتواند برای این پروژه از دولت آمریکا معافیت بگیرد، شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات میادین نفتی غربی احتمالا تمایلی به همکاری با این پروژه از خود نشان نخواهند داشت و این مسئله موجب ایجاد اختلال در توسعه این میدان خواهد شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/5

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا