اخبارصنعت و معدنویژه ها

پمپاژ یاس در جامعه ممنوع است

به گزارش صنعت کار، محمد شریعتمداری در دیدار با صنعتگران و کارآفرینان شهرستان فیروزکوه با بیان این مطلب،افزود: کشور ما مسیری را طی می کرد که ابرقدرتها مقابلش ایستادند و خیلی ملتها را تابع خود کردند و یک جریان نهفته در حوزه اقتصاد علیه ملت ایران ترتیب داده شد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با روی کار آمدنش وارد مذاکره جدی با این ابرقدرتها شد، یادآوری کرد: این مذاکرات به یک سند بین المللی (برجام) منجر شد و با اسناد و مدارک در سازمان ملل مشخص شد که ایران هیچ وقت منادی جنگ نبوده و تمام فعالیتهایش در راستای صلح بوده است.
شریعتمداری از عدم قطعیت وارد شده بر اقتصاد کشور در آن برهه زمانی نام برد و گفت: پمپاژ عدم قطعیت و انتظارات منفی باعث شد همه کسانی که در فعالیتهای اقتصادی بودند رفتارشان بر پایه انتظارات منفی که نتیجه اش بی ثباتی و رخت بر بستن امید بود، شکل بگیرد.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم در همان شرایط ابتدایی حساس آرامش برقرار شد، تصریح کرد: با شروع به کار دولت تدبیر و امید آرامشی که در نتیجه پمپاژ قطعیت بود شکل گرفت و بذر امید کاشته شد.
شریعتمداری در ادامه با تشریح شرایط کنونی کشور، اضافه کرد: با روی کار آمدن ترامپ، آمریکا یک جانبه از برجام خارج و خواستار بازگشت تحریم ها شد و مقابل کشورهای دیگر امضا کننده نیز ایستاد که نگرانی این کشورها را از این رفتار نیز به دنبال داشت.
وی با اعلام اینکه تک آمریکا قابل پاتک است،تصریح کرد: اما آن چیزی که به ما ضربه خواهد زد شکل گیری مجدد آن عدم قطعیت یاد شده در اذهان عمومی مردم و پمپاژ بذر یاس در جامعه است.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر اینکه از این مشکل به وجود آمده عبور خواهیم کرد،گفت: در یک مسیر رو به جلو در حال حرکت هستیم، ممکن است روند کند شود اما این مسیر را باید ادامه دهیم.
شریعتمداری با بیان اینکه نباید بذر یاس را در جامعه بکاریم،تصریح کرد: کاشتن بذر یاس بدترین لطمه است و تا جان داریم برای حفظ آنچه که در این مملکت داریم، باید تلاش کنیم.
وی همچنین با مقایسه وضعیت کنونی با زمان جنگ تحمیلی یادآور شد: در آن دوران نیز دنیا مقابل کشور ما ایستاد و وقتی که عراق حمله می کرد کلکسیونی از بهترین جنگ افزارهای دنیا را در اختیار داشت. اما از آن دوران سخت با افتخار عبور کردیم.
منبع:شاتا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا