اخبارراه و ساختمان

جنجال ها مانع خرید دومین هواپیمای‌ فلایت چک شد

به گزارش صنعت کار، رحمت اله مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تأکید بر نقش مؤثر رسانه در توسعه‌‌یافتگی کشورها، ارتباط مستمر با رسانه‌ها و تعامل مطلوب دولت با رسانه را از مصادیق موفقیت دولت‌ها دانست و گفت: بخش زیادی از موفقیت کشورها و توسعه، به دلیل تعامل دو طرفه و عادلانه دولت و رسانه است.

وی با بیان اینکه توسعه نیازمند تیم پیشرو است، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته، توسعه هم‌ مردمی و هم صنعتی است و موفقیت‌ها باید در هر صنعتی، مدیریت دانش و کتاب شود.‌

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تأکید بر اینکه ضرورت دارد رسانه نسبت به ثبت و درج اقدامات مهم انجام شده در عرصه‌های مختلف توجه ویژه داشته باشد، گفت: چنین اقدامی به مدیریت دانش منجر می‌شود و موجب خواهد شد تا نه تنها نسل فعلی‌ بلکه نسل‌های بعدی هم از چنین منبعی بهره ببرند و ضرورت دارد انسان‌ها و الگوهای موفق را به جامعه معرفی کرد.

وی در ادامه با اشاره به استراتژیک‌بودن صنعت حمل و نقل هوایی و فرودگاهی ‌بیان کرد: صنعت هوانوردی در اقتصاد سرعتی بسیار مؤثر است‌، صنعت فرودگاهی هم خود یک اقتصاد است‌ و ضرورت دارد چنین نگرشی به این صنعت در کشورمان وجود داشته باشد ضمن آنکه تحقق عدالت جغرافیایی بدون صنعت هوانوردی محقق نمی‌شود و در این حوزه سرعت تحقق عدالت جغرافیایی دارای اولویت است.

پرواز فلایت‌چک با کرو ایرانی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به موضوع خرید فلایت‌چک و مشکلات قبل و بعد از خرید این هواپیمای استراتژیک هم اشاره‌ای کرد و گفت: ‌معتقدم یکی از خاطرات ماندگار صنعت حمل و نقل هوایی، خرید همین هواپیمای فلایت چک فعلی بود، فلایت‌چک استراتژیک‌ترین خرید اویشن ایران و نماد خرید هوشمندانه و تلاش برای رفع بحران ملی بود.

مه‌آبادی اظهار داشت: این هواپیما پیش از این در کشور وجود نداشت در حالی که از لحاظ ایمنی پرواز، وجود هواپیمای فلایت‌چک بسیار ضروری ‌است و نبود فلایت‌چک به اختلال جدی در حمل و نقل هوایی و تعطیلی فرودگاه‌ها منجر می‌شد و تعطیلی فرودگاه‌ها مشکلات بزرگ برای کشورها می‌آفریند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: این خرید باید ابتدا توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شد اما پس از مدتی که انجام نشد، ما به وزیر راه و شهرسازی درخواست دادیم تا خود این هواپیما را خریداری کنیم.

مه‌آبادی اضافه کرد: فلایت‌چک خریداری شده مدرن‌ترین هواپیمای فلایت‌چک دنیا است و مهمتر اینکه این هواپیما با کرو ایرانی پرواز می‌کند، دانش فنی این هواپیما به کشور منتقل شده است و تعمیرات و اورهال این هواپیما توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

وی توضیح داد: در راستای ایمنی و دقت پرواز، سامانه‌های فرودگاهی و ناوبری باید هر سه ماه بررسی شوند، اما در نبود فلایت‌چک ما مشکلات زیادی در فرودگاه‌ها داشتیم، در دوران گذشته، هواپیمای فلایت‌چک با قیمت‌های سنگین از پاکستان و غیره بابت چک تجهیزات فرودگاهی و ناوبری و غیره، اجاره می‌شد در حالی که این مورد انتقاد مسئولان امنیتی کشور هم بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تا قبل از ورود این فلایت‌چک و بعد از سقوط فلایت‌چک قبلی، در چک کردن ILS ‌فرودگاه‌های کشور‌ مشکلاتی رخ می‌داد.

مه‌آبادی اضافه کرد: این هواپیما 20 الی 25 روز یکسره پرواز می‌کند و نیاز به هواپیمای دوم احساس می‌شود‌.

وی با انتقاد از جوسازی برخی رسانه‌ها و جلوگیری از ورود دومین هواپیما فلایت‌چک توسط تحریم‌کنندگان، اضافه کرد: ما قصد خرید هواپیمای فلایت‌چک دوم بعد از خرید فلایت‌چک فعلی ‌را هم داشتیم، اما با ایجاد برخی فشارها و اطلاع یافتن تحریم‌‌کننده‌ها‌، دیگر امکان خرید هواپیمای دوم فراهم نشد با این حال برای خرید فلایت‌چک دوم، باز هم در تلاش هستیم.

ساعت 18:46 روز 12 اسفند‌ماه 1392 ‌بود که هواپیمای فلایت‌چک سازمان هواپیمایی کشوری که قبلاً خریداری شده بود، در حین عملیات وارسی فرودگاه کیش‌ بر فراز جزیره کیش، دچار سانحه‌ شد و‌ سقوط کرد و سه سرنشین این هواپیما ‌که کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی بودند، جان باختند.

البته هواپیماهای وارسی کشورهای پاکستان، قزاقستان و مغولستان برای وارسی فرودگاه‌ها و تجهیزات ناوبری اجاره می‌شد که با هزینه‌های بسیار سنگین هفته‌ها یک فرودگاه را بررسی می‌کردند و ارزبری زیادی داشتند.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خردادماه 95 هواپیمای فلایت چک «کینگر 350» را خریداری کرد و طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، وارسی فرودگاه به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شد.

در حال حاضر روزانه امکان وارسی بیش از یک فروگاه نیز توسط فلایت‌چک موجود وجود دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا