اخبارنفت و پتروشیمی

توجه ویژه صدا وسیما به انعکاس دستاوردهای صنعت نفت در پارس جنوبی

به گزارش صنعت کار،عبدالعلی علی عسگری روز پنجشنبه گذشته ، 21 تیرماه در راس هیئتی از مدیران ارشد سازمان صدا و سیما و باهمراهي محمد مشکین فام، مديرعامل شركت نفت و گاز پارس، پس از استقبال از سوی مسئولان شهرستان عسلویه در فرودگاه خلیج فارس ، از طرح هاي درحال توسعه پارس جنوبي بازديد كرد.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بازدید از طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی وجلسه با مجري و پيمانكاران اين طرح اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت های اجرایی صورت گرفته از سوی پیمانکاران داخلی تحت راهبری کلان وزارت نفت، دستاوردهای خوبی را در پارس جنوبی به همراه داشته است .

وي با تاکید بر اینکه باید قدردان توانمندی هاي ملت ایران باشیم ، خاطرنشان کرد: دستاورد های عظیم این مجموعه بزرگ صنعتی باید موجب “اعتماد به نفس ملی” شده و با همراهی مردم گام های بلندی در پیشرفت و توسعه اقتصادی برداشته شود.

علی عسگری توسعه فازهای پارس جنوبی را باوجود تحریم ها و دسیسه دشمنان با هدف عقب ماندگی اقتصادی کشور، نتیجه افزایش سطوح دانش فنی ومهندسی متخصصان داخلی عنوان و ابراز امیدواری کرد رسانه ملی بیش از گذشته بتواند در راستای حمایت هم جانبه از صنعت داخلی اهتمام بورزد.

توسعه پارس جنوبی مصداق بارز عزت ملی است

وی در این باره ادامه داد: اميدواريم رسانه ملی تلاش هاي کارکنان طرح های درحال توسعه در شرایط دشوار آب و هوایی منطقه پارس جنوبی را که مصداق بارز غیرت و عزت ملی است،  به خوبی و بهترین شکل برای مردم به نمایش بگذارد .اگرچه عظمت این کار بزرگ را صرفا می توان بطور عینی و ملموس احساس کرد و زبان هر رسانه ای در برابر این موفقیت های بزرگ قاصر است.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: درصورتی که مردم با چگونگي و شرایط دشوار تحقق این دستاوردها آشنا شوند ، در راستای مصرف بهینه منابع ملی و مشارکت مطلوب در ارتقای بهره وری تولیدات داخلی گام بر می دارند.

وي در ادامه مشاركت حداكثري پيمانكاران داخلي در اجراي طرح هاي پالايشگاهي و فراساحل را مايه افتخار و مباهات توصيف كرد و افزود: خوشبختانه اكنون در نقطه اي ايستاده ايم كه بخش عظيمي از تاسيسات ساحلي و سكوهاي فراساحل و همچنين حفاري و خطوط لوله بدون نياز به نيروهاي خارجي و با باور و توان  داخلي انجام مي شود. البته توان بسيار بالايي در اختيار صنعت نفت ايران است و در اين زمينه بايد روند رو به جلو خود را اد امه دهد.

علی عسگری در ادامه خاطر نشان كرد: به نمايندگي از مجموعه رسانه ملي، از وزارت نفت ایران، مدیران ارشد اين وزارت خانه ، مجریان طرح ها و پیمانکاران بزرگ ایرانی که علارغم موانع موجود با اتکا به توانمندی ایرانی ، پروژه های باقیمانده را به مراحل پایان کار خود رسانده اند تقدیر و تشکر می کنم.

توسعه پارس جنوبي پس از ٢٠ سال به جمع بندي نهايي مي رسد

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس نيز در جريان بازديد رئيس رسانه ملي از پارس جنوبي اعلام كرد: توسعه ميدان پارس جنوبي در فازهاي درحال توسعه پس از ٢٠ سال ، تا پايان امسال، به جز فاز 11 به جمع بندي نهايي مي رسد.

محمد مشكين فام در اين ديدار با ارائه گزارشي از وضعيت ٥ بخش كلي هركدام از طرح هاي گازي پارس جنوبي گفت: عملياتي شدن فازهاي ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبي تا پايان سال ٩٧، نويدي براي ملت ايران است كه فرزندان آنها پس از ٢٠ سال تلاش ، به اهداف تعيين شده رسيدند.

انعكاس تلاش هاي صورت گرفته در بخش بالادستي پارس جنوبی همگام با اصلاح الگوي مصرف

مشكين فام با اشاره به اينكه برداشت گاز از پارس جنوبي با تلاش بسيار زياد و سرمايه گذاري حدود ٧٥ ميليارد دلاري در مدت ٢٠ سال صورت گرفته افزود: بايد بتوانيم براي بخش پايين دستي كه به حوزه مصرف مرتبط است، به منظور اصلاح شيوه مصرف برنامه هايي داشته باشيم و مردم هم  با سختي هاي فرايند استحصال و توليد گاز مصرفي آشنا شوند.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس خاطرنشان كرد: به همين ترتيب، رسانه و  بخش صنعتي بايد در زمينه صرفه جويي دوشادوش و دركنار هم با ارايه برنامه هايي، ضمن تشريح فرآيند فوق ، به اصلاح الگوهاي مصرف انرژي بپردازند تا بتوانيم همواره از مواهب اين نعمت طبيعي استفاده و درعين حال از آن حفاظت كنيم.

در جريان بازديد ميداني رئيس سازمان صدا و سیما از  رديف هاي شيرين سازي و مركز كنترل پالايشگاه طرح توسعه فاز ١٣،گزارشي از وضعيت توليد و فعاليت هاي اجرايي در بخش هاي مختلف دريا و پالايشگاه خشكي توسط مجري اين طرح ارائه شد.

رئيس سازمان صدا و سيما پيش از بازديد از فازهاي درحال توسعه منطقه دو پارس جنوبي در كنگان، از برخي مجتمع هاي پتروشيمي منطقه ديدن كرده بود.

منبع:شزکت نفت و گاز پارس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا