اخبارنفت و پتروشیمی

برق ۵۰ واحد کوچک و بزرگ بدمصرف قطع شد

به گزارش صنعت کار،کامبیز ناظریان ، با بیان این‌که براساس صرفه‌جویی‌های صورت گرفته تاکنون ۳۰۰ مگاوات کاهش بار را در این بخش داشته‌ایم، گفت: با این میزان توانسته‌ایم پنج درصد پیک تهران را کنترل کنیم.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف، اظهار کرد: این مساله به معنای عدم نیاز به صرفه‌جویی و مدیریت مصرف نیست، چرا که همچنان در  شرایط پیک قرار داریم و لازم است به موضوع مدیریت مصرف توجه ویژه‌ای شود.

به گفته معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران، طی هفته گذشته کلیه سازمان‌های دولتی و غیردولتی توسط ۲۵۰ اکیپ رصد و کنترل شده‌اند و براساس دستورالعمل می‌بایست تمام این نهادها از ساعات ۱۳:۳۰ سیستم سرمایشی خود را خاموش و قبل از آن نیز دمای آن را حداقل روی ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

ناظریان ادامه داد: کنترل و رصد ادارات دولتی و خصوصی تا پایان زمان اعلام شده ادامه خواهد داشت و اگر نهادی این مساله را رعایت نکند قطعا نسبت به قطع برق آن سازمان اقدام خواهیم کرد، چرا که تلاش ما این است که با رعایت مدیریت مصرف بتوانیم زمان پیک را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

وی با بیان این‌که براساس پیش‌بینی هواشناسی در هفته آینده هوا گرمتر خواهد شد، تاکید کرد: این مساله لزوم مدیریت مصرف را گوشزد می‌کند، لذا خواهش ما از همه شهروندان این است که صرفه‌جویی ۱۰ درصدی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

چندی پیش حسین صبوری – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران – گفت: در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر اصلاح الگوی مصرف و سخنان رئیس جمهوری در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی دولت در خصوص کاهش مصرف برق و با توجه به بخشنامه قطع سیستم‌های سرمایشی ادارات تهران از ساعت ۱۳:۳۰ از سوی استانداری تهران، این شرکت به عنوان متولی تامین برق پایدار شهر تهران، نسبت به قطع برق آن دسته از دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که این بخشنامه را رعایت نکنند، اقدام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا