خودروصنعت و معدن

استاندارد موتورسیکلت‌ها ٢٥ گانه شد

به گزارش صنعت کار به نقل از ایسنا، از ابتدای دی‌ماه سال جاری هشت عنوان استاندارد به استانداردهای اجباری موتورسیکلت‌ها اضافه شده است تا تعداد استانداردهای مورد نظر در خصوص این مدل از وسایل نقلیه که تا کنون ١٧ مورد بوده است به ۲۵ مورد افزایش یابد. این درحالی است که اگر هر موتورسیکلتی نتواند تا پایان سال تاییدیه مربوط به این هشت استاندارد را اخذ کند و با عدم شماره‌گذاری روبه‌رو خواهد شد.

از هشت عنوان استاندارد اجباری اضافه شده برای موتورسیکلت‌ها، پنج مورد مختص به همه موتورسیکلت‌ها بوده و سه مورد مربوط به موتورسیکلت‌های سه چرخ و چهار چرخ است.

پنج مورد استاندارد لحاظ شده از هشت مورد استاندارد اجباری مذکور که مربوط به همه موتورسیکلت‌هاست به ترتیب مربوط به باک موتور، سازگاری الکترومغناطیسی، آینه، عدم دستکاری و برجستگی بیرونی است.

همچنین سه مورد از ۸ مورد استاندارد مذکور که مربوط به موتورسیکلت‌های سه چرخ و چهار چرخ است مربوط به شیشه‌شوی، کمربند و کوپلینگ است.

در بین هشت عنوان استاندارد جدید اضافه شده به ۱۷ مورد استاندارد اجباری قبلی موتورسیکلت ها پنج مورد از استانداردهای که انواع این وسیله نقلیه ملزم به رعایت آن هستند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به طور حتم بسیاری از موتور سیکلت ها را با تغییراتی در بخش قطعات، شاسی، بدنه، باک، آینه، مخزن سوخت و اتصالات الکتریکی رو به رو خواهد کرد.

دستورالعمل مربوط به رعایت استانداردهای ۲۵ گانه موتورسیکلت‌ها به اطلاعات تولیدکنندگان این بخش رسیده است و هر موتورسیکلتی که نتواند تا ابتدای فروردین ماه سال آینده این تاییدیه این استانداردهای ۲۵ گانه را اخذ کند از شماره‌گذاری آن ممانعت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا