اخبارصنعت و معدنگوناگون

اعطای یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع الکترونیک در سال گذشته

به گزارش صنعت کار، علی وحدت در نشست با محمدباقر اثنی عشری «رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای» که در محل صندوق برگزار شد، با بیان اینکه خدمات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک شامل اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی(5 تا 15 درصد) و صدور ضمانت‌نامه به شرکت‌های فعال صنایع الکترونیک است، گفت: روند حمایتی صحا در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که تسهیلات مالی اعطایی در سه سال اخیر از 130 درصد مجموع تسهیلات قبلی در 16 سال فعالیت پیشی گرفته است. به طوریکه تنها در سال گذشته، از 167 شرکت فعال صنایع الکترونیک کشور ، به میزان نزدیک به هزار میلیارد ریال حمایت انجام شده است.

وی افزود: همچنین در بخش ضمانت‌نامه، صحا موفق به صدور 156 فقره ضمانت‌نامه به ارزش 611 میلیارد ریال شده است که این میزان امکان گرفتن بیش از 4 هزار و 700 میلیارد ریال قرارداد را توسط صنایع الکترونیک کشور میسر کرده است.

به گفته مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک، ضمانت‌نامه‌های صادرشده صحا در سه سال اخیر بیش از 5 برابر ضمانت‌نامه‌های صادرشده 16 سال قبل از آن بوده است.

وحدت با تاکید بر اینکه حوزه فناوری اطلاعات یکی از سبدهای اصلی حمایت‌های صحا به شمار می‌رود، تصریح کرد: در 3 سال اخیر نزدیک به 300 میلیارد ریال تسهیلات فقط به شرکت‌های فناوری اطلاعات از سوی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک اعطا شده است و تنها در سال گذشته سهم ریالی حمایت صحا از طرح‌های این حوزه معادل 14 درصد از کل تسهیلات اعطایی بوده است.

مدیرعامل صحا با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های نهادهای صنفی در توسعه حمایت‌ها از شرکت‌های فناوری اطلاعات بیان کرد: مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی صنعت فناوری اطلاعات و تعریف مدل‌های جدید حمایتی، استفاده از توان کارشناسی و تخصصی سازمان نصر و بخش خصوصی در ارزیابی طرح‌ها و اعتبارسنجی، تعریف پروژه‌های مشترک با هدف ارتقاء رقابت پذیری مشارکت‌های داخلی و امکان حضور در بازارهای بین المللی از جمله محورهای است که می توان در همکاری صحا و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دنبال کرد.

وی در پایان با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات دائما در حال تغییر است، گفت: صحا همراه با تغییرات تکنولوژی به خصوص روی آوردن شرکت‌ها به مباحث IOT، فین تک‌ها و بلاک چین به دنبال توسعه و تنوع در حمایت‌های خود بوده است که به نظر می رسد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که متشکل از شرکت‌های خصوصی این بخش از صنعت است، می‌تواند در این زمینه به صندوق کمک کند و همواره از پیشنهادی نهادهای صنفی در تعیین اولویت‌ها و زمینه‌های حمایتی جدید استقبال کرده‌ایم.
منبع:شانا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا