اخبارتاپخودروصنعت و معدنگوناگون

سامانه ثبت سفارش خودرو براي غير از نمايندگان رسمي هم باز شد

به گزارش صنعت کار، ميثم رضايي افزود: هم اکنون همه وارد کنندگان مي توانند سفارش خودرويي خود را در سامانه ثبتارش ثبت کنند.

وي علت بازنشدن سامانه را اختلال و بروز رساني سايت دانست که برطرف شده است و افزود: اين سامانه همه خودروهاي با حجم کمتر از 2500 سي سي را تا سقف 40 هزار دلار خودرو ثبت مي کند.

رضايي افزود: يکي از ايراداتي که کميته تطبيق قوانين و مقررات مجلس با لوايح دولت به اين موضوع گرفت ماده 4 آيين نامه قانون حمايت از مصرف کننده بود که وارد کننده را ملزم مي کرد واردات را از طريق نمايندگان رسمي انجام دهد که با اين استدلال دولت ،که هنوز موضوع تحريم ها پس از برجام به طور کامل برطرف نشده و لذا نمي توان از طريق نماينده رسمي واردات را انجام داد موضوع خاتمه يافته اما پرداخت هزينه 3 درصدي ارزش خودرو به نمايندگان رسمي براي واردات، سرجاي خود باقي است.

رئيس انجمن صنفي وارد کنندگان خودرو همچنين درباره بازار خودروهاي وارداتي گفت : اين بازار که بخاطر موضوع تعرفه ها دچار تلاطم شديد شده تا پيش از عيد نوروز سامان خواهد يافت.

رضايي با اشاره به تغيير تعرفه هاي واردات خودرو در چند ماه اخير و ابلاغيه معاون اول رئيس جمهور در خصوص تعرفه هاي جديد واردات خودروها افزود: خوشبختانه هم دولت و هم مجلس عزمشان کاهش قيمت خودروهاي وارداتي است چراکه گران بودن خودروهاي وارداتي منجر به افزايش قيمت خودروهاي داخلي، خدمات پس از فروش و قطعات يدکي اين خودروها خواهد شد و به بروز تورم در کل اقتصاد کشور دامان خواهد زد.

وي که مشاور خودرويي کميسيون اصل نود مجلس و مشاور وزير صنعت نيز هست افزود: در پايان جلسه اي که روز گذشته با حضور معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي برگزار شد مقرر شد مرکز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي با تهيه طرحي در قالب دو فوريت، کاهش تعرفه هاي خودروهاي هيبريدي و بنزيني وارداتي را با احتمال افزايش سقف قيمتي از 40 هزار دلار کنوني به 55 تا 70 هزار دلار و حجم موتور 3 هزار سي سي تهيه و به کميسيون هاي مربوطه و صحن علني تقديم کند و با توجه به همکاري خوب دولت و مجلس، به احتمال بالا اين طرح به تصويب مي رسد.

رضايي افزود: به نظر مي رسد در طرح اوليه افزايش تعرفه ها و بسته شدن سامانه ثبت سفارش، دولت به دنبال بيشتر به دنبال کاهش ارزبري خودروهاي خارجي بود تا حمايت از توليد داخل و همه ديدند که بسته شدن سامانه ثبت سفارش موجب تفاوت عرضه با تقاضا و در نهايت شکاف قيمتي شديد شد اما اميدواريم با ورود خودروهاي ثبت سفارش شده، قيمت کاهش يابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا