اخبارنفت و پتروشیمی

نفت برنت 73دلاری می شود

به گزارش صنعت کارو به نقل از بلومبرگ، این آژانس همچنین پیش‌بینی کرد قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در نیمه دوم امسال ۷ دلار در هر بشکه و در سال آینده نیز ۷ دلار در هر بشکه کمتر از قیمت نفت برنت خواهد بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرد تولید نفت خام آمریکا به ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید که ۱.۴ میلیون بشکه در روز بالاتر از سال ۲۰۱۷ خواهد بود و در سال ۲۰۱۹ به ۱۱.۸ میلیون بشکه در روز صعود خواهد کرد. اگر این پیش‌بینی درست باشد، تولید نفت آمریکا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، رکورد قبلی ۹.۶ میلیون بشکه در روز که در سال ۱۹۷۰ به ثبت رسید را خواهد شکست. تولید نفت خام در سطوح مذکور احتمالا آمریکا را بزرگترین تولیدکننده نفت جهان در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خواهد ساخت.

با این حال سطح ذخایر نفت سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) به پایین میانگین پنج ساله کاهش یافته است و پیش‌بینی ظرفیت اندک تولید شناور در میان اعضای اوپک شرایطی را ایجاد کرده که در صورت وقوع اختلالات عرضه بیشتر یا عدم تحقق رشد پیش‌بینی شده تولید، قیمت‌ها افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد ظرفیت مازاد تولید اوپک در سال ۲۰۱۸ به ۱.۷ میلیون بشکه در روز برسد و در سال ۲۰۱۹ به ۱.۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که در مقایسه با میانگین ظرفیت ۲.۳ میلیون بشکه در روز در فاصله سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷، اندک خواهد بود. ظرفیت تولید مازاد اندک اوپک می‌تواند نشانه محدود شدن شرایط عرضه در بازار قلمداد شود. ظرفیت تولید مازاد موجود اوپک در عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و قطر است.

این آژانس همچنین پیش‌بینی کرد تولید نفت اوپک در سال ۲۰۱۸ به ۳۱.۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد که ۰.۶ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح تولید سال ۲۰۱۷ خواهد بود. کاهش پیش‌بینی به دلیل کاهش سریع تولید نفت ونزوئلا است که در ژوئن سال ۲۰۱۸ به کمتر از ۱.۴ میلیون بشکه در روز رسید و ۰.۶ میلیون بشکه در روز در مقایسه با سطح تولید ژوئن سال ۲۰۱۷ کاهش داشت. تولید اوپک در نیمه اول سال میلادی جاری به دلیل اجرای توافق کاهش تولید که سقف عرضه این گروه را به ۳۲.۵ میلیون بشکه در روز محدود کرده بود، کمتر بود.

تولید نفت اوپک در ژوئن ۳۱.۹ میلیون بشکه در روز بود. اگرچه کشورهای اوپک و غیراوپک در ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ موافقت کردند محدودیت عرضه را تا پایان امسال تمدید کنند اما محدودیت عرضه به بازار باعث شد محدودیت‌های تولیدشان را از ماه میلادی جاری تسهیل کنند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد تولید نفت اوپک در سال آینده کمتر از ۰.۱ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که این کاهش اندک منعکس کننده افزایش عرضه برخی از تولیدکنندگان برای جبران افت تولید سایرین است.
منبع :ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا