اخبارراه و ساختمان

بستر سازی برای مهارت آموزی ، راه حل کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش “صنعت کار”، اکبر نعمتی سرپرست این سازمان در نشست هماهنگی برنامه های اجرایی هفته کارآفرینی بابیان اینکه راهکار ایجاد اشتغال پایدار ، مهارت‌آموزی است، گفت: معضل بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی است که مهارت‌آموزی و شرکت در دوره‌های آموزشی هم می تواند در کاهش بیکاری و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی تأثیرگذار باشد .

نعمتی با معرفی شهرداری منطقه ۱۶ تهران بعنوان نقطه اصلی برنامه ریزی در خصوص کارآفرینی ،گفت: دبیرخانه مرکزی شهر تهران در حوزه ی مهارت و کارآفرینی در این منطقه مستقر خواهد شد.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری برنامه های هفته کارآفرینی اظهار داشت: تور بازدید کارآفرینی، برگزاری نمایشگاه مرکزی مهارت آموزی در منطقه ۶ ، مسابقه مهارت آموزی کارگران فصلی در منطقه ۵ و ایجاد کارگاه های آموزشی و گذر مهارت در مناطق ۲۲گانه از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

نعمتی ضمن تقدیر از تلاش مدیران مراکز خدمات اجتماعی شهر تهران و مرکز آموزش فنی و حرفه ای ، خواستار همت جمعی و همفکری همگانی پیش از پیش در اجرای برنامه ها شد .

وی خاطر نشان کرد: تفکر پشت‌میزنشینی نمی‌تواند باعث رشد وشکوفایی اقتصادی باشد ، بلکه دست یابی به راهکارهای مناسب در حوزه اشتغال و کاهش بیکاری زمینه ساز این امر خواهد بود و کسب آموزش‌های مهارتی می‌تواند زمینه سازاشتغال و خروج از بن‌بست بیکاری در جامعه را مهیا نماید .

نعمتی در نشست هماهنگی ، برنامه های اجرایی هفته کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای عنوان کرد: مدیریت شهری با همکاری سازمان فنی و حرفه ای با بسترسازی مناسب زمینه را برای فراگیری مهارت‌های اولیه برای ورود به بازار کار و به کارگیری جوانان جویای کار و کمک به اقتصاد خانواده و جامعه را فراهم کرده است.

رضا گرزین مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران نیز در این نشست با تاکید بر نیاز ویژه امروز کشور به نیرو های انسانی متخصص و ماهر در حوزه صنعت ، گفت : نیروهای متخصص و کارآمد محور توسعه، ثروت ملی کشور و پشتوانه عظیم فکری هستند .

گرزین با اشاره به مسئولیت خطیر سازمان متبوعش در خصوص تربیت نیروهای ماهر و متخصص در صنایع، افزود : پرورش نیروهای متخصص در شرایط کنونی کشور، باعث افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی و رقابت‌پذیری در بازاهای بین المللی می باشند و برای تحقق این امر نیازمند همیاری مدیران شهری هستیم .

مهرداد نجفی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۶ نیز ضمن اعلام آمادگی کامل این منطقه در برگزاری برنامه های هفته مهارت خاطر نشان کرد: تلاش برای فراگیر شدن برنامه ها و عملیاتی کردن طرح ها تنها راه برون رفت از بحران اقتصادی کشور است.

گفتنی است ۳۱ تیر ماه تا ۶مرداد به عنوان هفته مهارت انتخاب و ششم مرداد‌ روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است و شهرداری برنامه های مختلفی را با همکاری فنی و حرفه ای در این حوزه برگزار می کند.
منبع: روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا