صنعت و معدنویژه ها

سنگ مرمر قروه یک برند جهانی است

به گزارش “صنعت کار” محمد شریعتمداری در مراسم آغاز عملیات اجرایی تولید ٨۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در شهرستان قروه فولاد را همچنان از پایه‌های اساسی توسعه دانست و گفت: هم اکنون ذخایر سنگ آهن کشور بر سه میلیارد تن بالغ می‌شود که این مهم نوید بخش آینده روشن برای پیشرفت کشور است.
وی با بیان اینکه دنیا هم اکنون دارد تولیدات فولاد خود را در مقیاس‌های بزرگ چند میلیون تنی و در کنار دریا ایجاد می‌کند گفت: ما بخاطر ایجاد اشتغال تولید فولاد را در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده‌ایم.
وی افزود: هم اکنون حدود ۱۱۰ میلیون تن تولید فولاد در سطح کشور در دست ایجاد و بهره‌برداری است. شریعتمداری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شهرستان قروه در آینده صاحب صنایع مهمی شود گفت: وضعیت صنعتی شهرستان قروه در قیاس با دیگر شهرستان‌های استان مطلوبتر است.
وی اظهار کرد: قرار است شرکت صبانور در کنار واحد تولید آهن اسفنجی نسبت به تولید کنسانتره نیز اقدام کند که این زنجیره می‌تواند شرایط مطلوبی را ایجاد نماید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در پنج هزار کیلومتر مربع از شهرستان قروه اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم نقاط امید بخش بیشتری را در اکتشاف معادن جدید در قروه بیابیم.
وی در ادامه به معدن طلای زرکوه در شهرستان قروه نیز گریزی زد و گفت: در صورتی که میزان تولید طلای این معدن به پنج تن برسد، بزرگترین معدن طلای کشور خواهد بود.
وی در ادامه به سنگ مرمر قروه به عنوان یک برند جهانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: صنایع داخلی استان از جمله مصنوعات سنگی شهرستان باید بصورت کامل از منافع آن بهره‌مند شوند.
شریعتمداری افزود: معادن سنگ مرمر قروه باید بطور کامل نیازهای شهرستان را پوشش دهد و بعد از آن باید به دیگر نقاط صادر شود.
مقام عالی وزارت حضور شرکت ایمیدرو در پروژه زنجیره فولاد کردستان را نوید بخش موفقیت این پروژه دانست و گفت: شرکت ایمیدرو از محل منابع داخلی خود باید در کمترین زمان نسبت به شروع عملیات اجرایی در دو شهرستان قروه و بیجار اقدام کند.
محمد شریعتمداری در پایان سخنان خود خواستار انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در پهنه دیواندره شد و خواست این کار در زودترین زمان انجام شود. با پایان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت عملیات اجرایی تولید زنجیره فولاد در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه با سرمایه گذاری ارزی و ریالی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.
منبع:شاتا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا