اخبارصنعت و معدن

یکی از اولویت‌های دولت توجه به توسعه کردستان است

به گزارش “صنعت کار” مهدی کرباسیان در مراسم کلنگ‌زنی واحد گندله‌سازی یک میلیون تنی شهرستان بیجار با بیان اینکه استان کردستان از استان‌های غنی در حوزه معادن است گفت: از این معادن باید در جهت توسعه و آبادانی استان بهره برد که هدف دولت نیز ایجاد توسعه است و در این راه قدم‌های مهمی نیز برداشته است.
وی با بیان اینکه هزار و ۱۲۰ کیلومتر از پهنه بیجار مورد مطالعات اکتشافی قرار گرفته است گفت: هفت محدوه معدنی شامل سه محدوده سنگ آهن و چهار محدوده طلا و سایر پلی متال‌ها کشف شده است که در حال انجام مطالعات تکمیلی آنها هستیم.
کرباسیان به وجود محدودیت‌های مالی کشور نیز اشاره کرد و افزود: علیرغم همه محدودیت‌ها طرح گندله‌سازی در بیجار که تکمیل کننده زنجیره فولاد است با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان طی دو ماه آینده آغاز خواهد شد.
وی ایجاد زنجیره فولاد را جزو خواسته‌های مردم دانست و گفت: شرکت فولاد کردستان تشکیل شده است که زنجیره فولاد در استان را تکمیل خواهد کرد. وی ایجاد دو کارخانه با سرمایه ٨۰۰ میلیارد تومان برای تولید آهن اسفنجی در قروه و بیجار را از اهداف شرکت فولاد کردستان برشمرد و گفت: با ایجاد این دو کارخانه در بخش گندله‌سازی و آهن اسفنجی ۵۰۰ نفر دارای شغل خواهند شد.
منبع:شاتا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا