اخبارخودروصنعت و معدن

۵۰ هزار دستگاه خودرو در انتظار قطعه روی خط تولید

به گزارش “صنعت کار”آرش محبی‌نژاد ، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت صنعت قطعه‌سازی بحرانی است و این بحران به شرکت‌های خودروسازی نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از قطعه‌سازان نتوانسته‌اند قطعات مورد نیاز را تولید کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده که هم‌اکنون شاهد انباشت حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دستگاه خودروی تولیدی به صورت ناقص در کارخانه‌های خودروسازی به دلیل کسری قطعات هستیم.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: قطعه‌سازان به دلیل کمبود نقدینگی و به تعویق افتادن دریافت مطالبات از خودروسازان و همچنین قیمت‌گذاری دستوری خودرو که مانع از واقعی شدن قیمت قطعات تولیدی شده است، دچار مشکلات عدیده‌ای بوده و در تولید قطعات دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مواد اولیه صنعت قطعه‌سازی در گروه‌های دوم و سوم کالایی قرار گرفته است، تصریح کرد: این موضوع موجب شده قطعه‌سازان برای دریافت ارز و واردات مواد اولیه، دچار مشکل شوند و نتوانند قطعات مورد نیاز را تولید کنند.

محبی‌نژاد خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی که صنعت قطعه‌سازی در بحران به سر می‌برد، سیاستگذاری کلان صنعت خودرو نیز به درستی صورت نمی‌گیرد و بخش‌های مختلف به صورت جزیره‌ای عمل می کنند. در حال حاضر پرداخت مطالبات قطعه‌سازان با تاخیر زیادی همراه بوده و مشکل کمبود نقدینگی در این صنعت را تشدید کرده است.

بنا به این گزارش در طول سال گذشته و دو ماهه نخست امسال تولید انواع خودرو با روندی صعودی همراه بود با این حال بررسی جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه وضعیت تولید خودرو نشان می‌دهد که در خرداد ماه امسال تولید انواع خودرو ۱۹.۶ درصد کاهش یافته است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا