نفت و پتروشیمی

٥٨میلیارد متر مکعب گاز ،تولیدشرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

به گزارش “صنعت کار”دکتر غلامحسین منتظری مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در حاشیه مجمع سالیانه رسیدگی صاحبان سهام و صورتهای مالی این شرکت از تحقق 101 درصدی تولید گاز و 103 درصدی تولید نفت طی سال 1396 خبر داد و افزود: سال 1396 اهداف امور مالی شرکت در راستای اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع مالی ، تجهیزات و ماشین آلات به منظور ارتقا سطح بهره وری محقق شده است.

منتظری در رابطه با اقدامات تعمیراتی این شرکت اظهار داشت : سال گذشته در مجموع بیش از 245 هزار نفر ساعت کار تعمیرات اساسی روی تاسیسات تولیدی ، فرآورشی و خطوط لوله صورت گرفت و عملیات توپک رانی هوشمند روی بیش از 150 کیلومتر خطوط لوله با موفقیت انجام شد.

وی افزود : با انجام اقدامات مهندسی نفت و اسیدکاری موثر روی هفت حلقه چاه ، میزان دو میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز به تولید این شرکت افزوده شد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از متوسط تولید روزانه 158 میلیون متر مکعب گاز در سال جاری خبر داد و افزود : متوسط تولید روزانه گاز این شرکت 158.2 میلیون متر مکعب و شش هزار بشکه نفت است . همچنین امسال حفاری چهار حلقه چاه تولیدی به اتمام می رسد. شش حلقه چاه جدید نفتی و گازی نیز در دستور حفاری قرار دارد.

بر اساس این گزارش ، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیر مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که بیش از ۳۰ درصد گاز مصرفی کشور را تامین می نماید . در حال حاضر این شرکت دارای پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان ، آغار و دالان ، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت آباد است که شامل ۹ میدان گازی آغار ، دالان ، نار، کنگان ، سرخون ، تابناک ، هما ، وراوی ، شانول و دو میدان نفتی سعادت آباد و سروستان است . گستره عملیاتی این شرکت در استانهای فارس ، بوشهر و هرمزگان است و در آینده با بهره برداری از میادین اکتشافی جدید به استانهای کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز توسعه می یابد. علاوه بر ۱۱ میدان فعال ، ۳۷ میدان اکتشافی جدید در حوزه عملیاتی این شرکت قرار دارد که طی سالهای آتی توسعه و راه اندازی تعدادی از آنها در برنامه قرار دارد.

منبع:روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا