اخبارگوناگوننفت و پتروشیمی

نفت جای پای خود را در مرز 70 دلار محکم کرده است

رویترز در گزارشی آورده است: قیمت نفت برنت افزایش‌های اخیر خود در محدوده 70 دلار را تثبیت کرده است و در سطحی قرار دارد که از سال 2014 تاکنون دیده نشده است.

به گزارش صنعت کار به نقل از فارس؛ قیمت‌ها با کاهش تولید اوپک و روسیه و همچنین تقاضای بالا به لطف رشد اقتصادی مناسب بالا رفته است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال 69.91 دلار در هر بشکه فروخته شد،اما تاجران می‌گویند که قیمت نفت برنت به خوبی در اطراف این سطح تقویت شده است.

نفت برنت روز دوشنبه به 70.37 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از دسامبر 2014 به شمار می‌رود زمانی‌که بازارها در آستانه شروع س سال کاهش قیمت بودند.

نفت خام آمریکا نیز بشکه‌ای 64.41 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا در ساعات اولیه معاملات امروز بالاترین قیمت دسامبر 2014 را رقم زد و به 64.89 دلار به ازای هر بشکه رسید.

بانک گلدمن سکز در یادداشتی اعلام کرد: «این افزایش قیمت در ابتدا با عوامل بنیادی قوی تقویت شد؛ با رشد تقاضای قوی و تعهد بالای اوپک به توافق کاهش تولید.»

«ما شاهد افزایش ریسک‌های افزایشی هستیم، و پیش‌بینی می کنیم که هر بشکه نفت برنت به 62 دلار و نفت خام آمریکا به 57.5 دلار در هر بشکه در ماه‌های آتی برسد.»

بانک‌های دیگر امریکایی نظیر امریکن مریل لینچ و مورگان استنلی نیز قبلا پیش‌بینی‌های قیمتی خود را افزایش داده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا